معاون سلامت دامپزشکی گلستان از مشخص نبودن وضعیت رایگان بودن واکسن تب برفکی در سال جاری در گلستان خبرداد.

محسن عبدالوند معاون سلامت دامپزشکی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در رابطه با وضعیت واکسن تب برفکی در استان گفت: برای پیشگیری دام سبک و سنگین از بیماری تب برفکی تا سال ۹۵ الی ۹۶ وضعیت به این شکل بودکه تهیه واکسن بر عهده اداره کل دامپزشکی بود و تمام هزینه‌های تامین واکسن و تزریق برای دامدار رایگان بود.

او افزود:، اما چندسالی است که بنا به سیاست‌های دولت این کاربه بخش خصوصی سپرده شده و خود دامدارباید اقدام به تهیه و تزریق واکسن کند.

عبدالوند ادامه داد: با توجه به سیاست‌های استان و برای رهایی ذهن دامداران از دغدغه تامین این واکسن طی این چند سال، خود اداره کل دامپزشکی استان واکسن تب برفکی را با هماهنگی با بخش خصوصی به صورت رایگان در اختیار دامپزشکان گذاشت.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: این واکسن طی ۲ نوبت در طول سال در اختیار دامداران قرار می‌گرفت و حتی هزینه‌های تزریق هم رایگان بود.

او گفت: به جز این دو نوبت رایگان اگر بازهم دامی نیازبه تزریق واکسن داشت هزینه آن بر عهده خود دامدار است.

معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: طی این سه سال که بسیاری از استان‌ها خود دامداران هزینه واکسن را پرداخت می‌کردند ما در گلستان با تامین اعتباراز سازمان برنامه و بودجه این کار را رایگان انجام می‌دادیم، اما امسال وضعیت تامین اعتبار و رایگان بودن این کار مشخص نیست.

انتهای پیام/ ق
برچسب ها: دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.