نماینده لنگرود در مجلس گفت: مردم نگران شرایط اقتصادی کشور هستند و حذف ۴ صفر از پول ملی با ضرر همراه خواهد بود و یا شرایط را تغییر خواهد داد.

حذف ۴ صفر هیچ تأثیر اقتصادی در زندگی مردم ندارد/ مردم نگران شرایط اقتصادی کشور هستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت) در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور (حذف ۴ صفر) اظهار کرد:  حذف ۴ صفر اتفاق جدیدی نبود و از دولت قبل هم همواره مطرح بود و‌ای کاش زمانی که شرایط اقتصادی باثباتی داشتیم دست به این کار می‌زدیم، مردم نگران شرایط اقتصادی کشور هستند و حذف ۴ صفر از پول ملی با ضرر همراه خواهد بود و یا شرایط را تغییر خواهد داد.

لاهوتی افزود: در حال حاضر در اواخر مجلس دهم هستیم و انتظار مردم این است که قیمت‌ها ارزان شود و تأثیر اقتصادی در زندگی مردم بیفتد حال با حذف ۴ صفر چه اتفاقی در زندگی مردم خواهد افتاد؟ عملا با این تصمیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد حذف ۴ صفر از پول ملی کشور اطلاعات مالی را تسهیل می‌کند، اما ما باید ارزش پول ملی را تقویت و حفظ کنیم از طرفی در این شرایطی که در اواخر مجلس هستیم و بحث تورم فضای باثباتی ندارد ممکن است به شرایط فعلی و تورم موجود در کشور دامن بزند.

او ادامه داد:‌ هر چند دولت نسبت به حذف ۴ صفر اقدام کرده است چرا که اگر چک پول‌های ۱۰۰ هزار تومانی را ببینید یک طرف آن ۴ صفر اضافه شده و طرف دیگر ۴ صفر از آن حذف شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: حذف ۴ صفر هیچ تأثیر اقتصادی در زندگی مردم ندارد و باید برای این موضوع زمان بیشتری اختصاص دهیم بگذاریم مجلس آینده همه به این موضوع بپردازد و در زمان بیشتری نمایندگان آینده برای این موضوع تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار