مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: ۴ میلیون نفر از مددجو‌های کمیته امداد در کشور مشمول کمک مومنانه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نوروزی مدیر کل کمیته امداد مازندران در نشست خبری امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه این اداره کمک رسانی و توانمند سازی ایتام و نیازمندان است،گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به آسیب دیدگان کرونا، ۴ میلیون نفر از مددجو‌های کمیته امداد کشور مشمول این کمک شدند که بسیار چشمگیر است.

او افزود: بهبود شرایط نیازمندان و کمک به رشد فرزندان این خانواده‌ها در مدارج تحصیلی متفاوت جزو رسالت ما بوده که سعی کردیم به آن پایبند باشیم.

نوروزی با بیان اینکه  اکرام ایتام که در کمیته امداد امام خمینی انجام می‌شود در دنیا منحصر به فرد است،گفت: خیرین خود در کمک به مددجو‌ها مختار هستند و باید گفت سهم مردم با این کار در امور خیریه افزایش یافته است.

پرداخت ۳۵ میلیارد تومان وام توسط صندوق امداد ولایت 

زین العابدین پرواسی مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت نیز در این نشست خبری ،گفت: صندوق قرض الحسنه امداد به ۶۵۷۷ نفر از نیازمندان و سیلزدگان مبلغ ۳۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان وام کارگشایی، اشتغال، ودیعه مسکن و اشتغال  پرداخت کرد.

او افزود: بانک مهر ایران هم  به ۳ هزار و ۷۳۹ نفر وام کارگشایی، اشتغال و ودیعه مسکن پرداخت کرد که مبلغ اعتبار بیش از  ۵۸ میلیارد تومان بوده است.

اجرای بیش از ۶ هزار طرح فرصت شغلی در کمیته امداد

رضایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران، گفت: ۶۲۵۳ طرح فرصت شغلی در مجموع با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان پارسال برای توسعه روستایی از منابع کمیته امداد در حوزه‌های مختلفی مانند دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی ، طرح‌های تولیدی و حمل و نقل اجرا شد که این اعتبار در سال جدید به ۲۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

او افزود: در زمینه اشتغال اگر کارفرما از مددجویان کمیته امداد استفاده کند به او وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد پرداخت می‌شود و اگر کارفرما از مددجویان ما در کار بهره ببرد اما وام پنجاه میلیونی را دریافت نکند بیمه کارفرمایی او را تا دو سال کمیته امداد به صورت کامل پرداخت می‌کند.

 
 
کمیته امداد مازندران
 
کمیته امداد
 
مدیر کل کمیته امداد مازندران
 


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار