اهرابی افزود: در اجرای رزمایش مواسات ۹ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و همچنین بسته های حمایتی میان مددجویان و خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی ، مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: در اجرای رزمایش مواسات ، همدلی و کمک مومنانه هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ۹ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و همچنین سبد کالا  میان مددجویان این نهاد حمایتی- امدادی و خانواده‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا توزیع می شود.

او ،  با بیان اینکه هر شب غذای گرم در آشپزخانه‌های معینی که در سطح استان و در شهرستان‌هایی نظیر آستارا، تالش، رودبار، فومن و رشت برپا شده تهیه می‌شود ، افزود: این غذا‌های گرم پس از آماده‌سازی از سوی عوامل و نیرو‌های کمیته امداد استان در میان افراد نیازمند و خانواده‌های آسیب‌دیده توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه طرح اطعام ایتام و نیازمندان امسال به دلیل پررهیز از تجمعات و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد، افزود: امسال کمک‌های خیرخواهانه مردم و خیران در درب منازل تحویل نیازمندان و محرومان می‌شود.

عباس اهرابی گفت: در بحث فرزندان ایتام و محسنین نیز قصد داریم کمک‌هایی که از خیران در قالب سبد‌های کالا تا پایان ماه مبارک رمضان و در شهرستان‌های مختلف گیلان جمع‌آوری می‌شود را میان آنان توزیع کنیم.

او  افزود: خیران و نیکوکاران می توانند  برای مشارکت در رزمایش ملی مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ، کمک‌های  خود را از طریق سرشماره *۸۸۷۷*۰۱۳# اهدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ،  ارسال پیامک خالی به سرشماره ۸۸۷۷ را از دیگر راه‌هایی که مردم و خیران می‌توانند به صورت غیرحضوری در طرح کمک به محرومان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا کمک کنند اعلام کرد و گفت: مردم نوع‌دوست گیلان همواره در صحنه‌های مختلف خوش درخشیدند و برای کمک به همنوعان خود از هیچ کمکی مضایقه نکرده‌اند.

اهرابی،  با تأکید بر اینکه کمیته امداد گیلان در راستای کاهش مشکلات و کمبود‌های خانوار‌های تحت پوشش اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهد ، افزود: کمیته امداد با برنامه‌ریزی برای اشتغال‌زایی، استفاده از ظرفیت‌های مناطق روستایی و توسعه اشتغال متناسب با پتانسیل‌های استان گیلان را مدنظر قرار داده است.

او  ارتقاء سطح زندگی مددجویان کمیته امداد و افزایش درآمد‌های آنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ایجاد کسب و کار از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توانمندسازی مددجویان در گیلان در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.