سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: فعال شدن واحد‌های صنفی در این شهرستان به معنای عادی شدن شرایط نیست و با صنوف متخلف برخورد جدی و قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: فعال شدن برخی صنف‌ها به منظور جلوگیری از رکود اقتصادی و با دستور رئیس جمهوری با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته، ولی به معنای عادی شدن شرایط نیست و مهار ویروس کرونا نیست، و پاساژها، مراکز خرید و بازار دزفول تا ساعت ۲۰ اجازه فعالیت دارند، در غیر این صورت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد می‌شود.

او افزایش نظارت و بازرسی از واحد‌های صنفی شهرستان دزفول برای مقابله با کرونا را ضروری دانست و بیان داشت: نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی در پی دارد و طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، افرادی که پروتکل‌ها و هشدار‌های بهداشتی را رعایت نکنند به جرم تهدید علیه سلامت عمومی جامعه محکوم و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

بن عباس با بیان اینکه ارباب رجوع هنگام مراجعه به ادارات دزفول باید ماسک به همراه داشته باشند و در غیر این صورت اجازه ورود نخواهند داشت، تصریح کرد: انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ سلامت خود و کارمندان ادارات، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن اینکه در صورت بی‌توجهی به هشدار‌ها و رعایت نکردن اصول بهداشتی، تردد‌ها افزایش و منجر به اتصال زنجیره شیوع بیماری خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه برای حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف نداریم، اذعان داشت: درصورت بی‌توجهی شهروندان شیوع بیماری گسترش یافته و تخت‌های بیمارستانی جوابگو نخواهند بود، البته روند بیماری کرونا روزانه از سوی کارشناسان رصد و درصورت نیاز محدودیت‌های سختگیرانه تری اعمال می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار ابتلا به کرونا در روستا‌های استان خوزستان و دزفول رو به افزایش است و با توجه به زمان برداشت محصولات کشاورزی نظارت بهداشت باید با جدیت بیشتری انجام شود، ادامه داد: کمباین دارانی که از خارج از استان برای برداشت به خوزستان می‌آیند باید گواهی بهداشتی داشته باشند تا اجازه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.