محمود الزهار: برخی حکام عربی به مقدسات اسلامی پشت کرده‌اند

مقام ارشد جنبش حماس با اشاره به پخش فیلم‌های سخیف در ماه رمضان از شبکه‌های عربی در جهت عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد برخی حکام عربی به مقدسات اسلامی پشت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، محمود الزهار، یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان اینکه ملت‌های عربی و اسلامی مخالف معامله قرن و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، تاکید کرد حکام برخی کشور‌های عربی به خاطر حفظ تاج و تخت خود که دیر یا زود سرنگون خواهد شد، به مقدسات اسلامی پشت کرده و راه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را در پیش گرفته اند.

محمود الزهار درباره تلاش برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق ساخت سریال‌های تلویزیونی گفت: مردم فلسطین جنگ فرهنگی برخی کشور‌های عربی علیه آرمان فلسطین را محکوم می‌کنند و آن را اقدامی ناشایست می‌دانند. این نوع اقدامات و پخش فیلم‌های سخیف در ماه مبارک رمضان از برخی شبکه‌های عربی به هیچ عنوان بر ملت‌های بیدار عربی و اسلامی تاثیر نخواهد داشت و این توطئه نیز بدون هیچ نتیجه‌ای سپری خواهد شد.

این مقام ارشد حماس گفت: تمام ملت‌های عربی و اسلامی مخالف این سریال‌ها هستند و در شبکه‌های اجتماعی نیز شاهد موج گسترده مخالفت با آن هستیم. سازندگان این گونه فیلم‌ها و حامیان آن‌ها به هدف خود نخواهند رسید و تفکر و رویکرد مردم فلسطین و سایر ملت‌های عربی و اسلامی منحرف نخواهد شد. مردم مصر که پدرانشان را در جنگ فلسطین از دست داده اند، مردم سوریه که همچنان در حال جنگ با رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند و مردم عراق که از دخالت‌های استعماری آسیب دیده اند، از این اقدامات تاثیر نخواهد پذیرفت و آینده از آن ما خواهد بود.

محمود الزهار ادامه داد: نماینده واقعی ملت فلسطین، جنبش حماس است و پیروزی جنبش حماس در انتخابات شهرداری‌ها در سال ۲۰۰۵ و در انتخابات قانونگذاری سال ۲۰۰۶ گویای این واقعیت است. اگر محمود عباس در مسیر عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارد و عملا نیز چنین کرده است، ما او را به خاطر این مواضع سرزنش می‌کنیم و او را طرف همکاری با صهیونیست‌ها می‌دانیم و معتقدیم همکاری امنیتی او با رژیم اشغالگر اسرائیل پلید و نامبارک است.

مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: اکثریت مردم فلسطین با محمود عباس و مواضع او موافق نیستند. جنبش فتح در مقایسه با جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین در اقلیت است و نباید مواضع این جنبش مورد استناد قرار گیرد.

محمود الزهار تاکید کرد: آرمان و مسئله فلسطین مقدس است و نظام‌های حکومتی عربی که خواهان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، نباید به آن آسیب و ضربه بزنند. ملت‌های عربی همچنان اقدامات برخی حکام عرب را برای عادی‌سازی روابط با دشمن مردود می‌دانند و با آن مخالف هستند. برخی سران کشور‌های عربی به خاطر تلاش برای حفظ تخت حکمرانی خود که دیر یا زود سرنگون خواهد شد، از مقدسات کوتاه آمده اند.

الزهار با اشاره به معامله قرن نیز تصریح کرد: جهان پس از کرونا مانند جهان قبل از آن نخواهد بود. اگر معامله قرن پیشتر نتوانسته است هیچ طرفدار و استقبال کننده‌ای در جهان عرب پیدا کند، قطعا پس از این نیز نخواهد توانست و یک گام به پیش نخواهد رفت. مقاومت فلسطین با تمام توان علیه معامله قرن است. سازمان آزادی بخش فلسطین نیز که پیش از این توافق اسلو را پذیرفته و آن را به رسمیت شناخته است، اکنون دریافته است انتقال سفارت آمریکا به قدس ضربه نهایی به توافق اسلو بود.

وی افزود: این سازمان در حال حاضر موضعی برخلاف مواضع گذشته دارد، ولی نمی‌تواند علنا از این توافق خارج شود. واکنش ملت‌های عربی به معامله قرن نشان داد این معامله از همان ابتدا مُرده به دنیا آمده است. ملت‌های مصر، سوریه، لبنان، عراق و تمام مردم در شبه جزیره عربی مخالف عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند.

این مقام حماس گفت: فقط گروهی از زمامداران که دچار سقوط اخلاقی شده اند و از عادی‌سازی روابط با دشمن منتفع می‌شوند، موافق عادی‌سازی روابط هستند و از ساخت سریال‌های سخیف حمایت می‌کنند. اما این خیانت‌ها نیز مانند بسیاری از خیانت‌ها در گذشته سپری خواهد شد و آینده از آن ملت‌های اصیل عربی در شبه جزیره عربی و کشور‌های عربی و اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار