حکیم زاده گفت: مدارس در ۱۳۲ شهرستانی که وضعیت سفید دارند از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت امشب ۱۴ اردیبهشت ماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی آخرین خبر‌ها از مقابله با کرونا پرداختند.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش طی تماس تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در ۱۳۲ شهرستانی که وضعیت سفید دارند مدارس بازگشایی می‌شوند لذا این تصمیم با توجه به اهمیت تداوم آموزش در راستای هدف تکمیل فرایند آموزشی و جبران کمبود های یادگیری گرفته شد.

او ادامه داد: علی رغم همه تلاش ها به دلیل محدودیت در بحث فناوری وزارت آموزش و پرورش می خواهد اطمینان حاصل کند تا دانش آموزان به صورت کامل آموزش دیده باشند و از این فرصت استفاده کند تا امتحانات نیز برگزار شود، باتوجه به اقداماتی که انجام شده از زمان تعطیلی مدارس تاکنون تلاش شده است تا از بستر های مختلف موضوع تداوم آموزشی را دنبال کنیم.

حکیم زاده افزود: مناطق سفید توسط وزارت بهداشت به عنوان مناطق کم خطر اعلام شده است لذا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا موضوع آموزش این دسته از دانش آموزان را داشته باشیم، لذا برای ما تکمیل آموزش و اتمام تمام محتوای برنامه‌های درسی حائز اهمیت است، حداقل یک ماه زمان خواهد برد تا معلمان از آموزش تمامی محتواهای آموزشی اطمینان حاصل کنند و امتحانات نیز برگزار شود.

کرونا جلوتر از علم حرکت می‌کند

محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فرآیند حرکت ویروس را باید خوب بشناسیم، گفت: ویروس کرونا جلوتر از علم حرکت می‌کند و قدرت بیماری زایی و ماندگاری آن هنوز روشن نیست لذا این ویروس بسیار جلوتر از ما حرکت می‌کند و احتمال می‌دهیم هر وقت که ضربه اصلی ما از کارایی بیفتد می‌تواند دوباره زنده شود.

او با اشاره به اینکه به این زودی این مهمان ناخوانده نمی‌رود، افزود: با همت و غیرت مردم توانستیم تا حدودی موفق باشیم و لذا اولین کلام از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی از ساختار اجرایی مقابله با کرونا بود به طوری که وزیر هر چه که خواستند ایشان قبول کردند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رفتار ویروس هنوز مشخص نیست، افزود: علم انقدر بالا نرفته که بخواهیم به قضاوت بپردازیم، اما غیرت و همیت نیرو‌های ستادی بسیار مثال‌زدنی است.

اکبری با اشاره به اینکه هیچ داروی تا به امروز برای کرونا وجود ندارد، گفت: در مقابله با یک مسئله اجتماعی شاخص‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند بیماری را کنترل کند، کشور‌های غربی فاقد برخی از شاخص‌ها هستند از جمله ساختار جمعیت در کشور‌های غربی سالمندی است به طوری که وضع ما نسبت به آن‌ها بسیار خوب است، اما باید بگویم که حدود ۲۵ سال دیگر به شرایط آن‌ها گرفتار خواهیم شد.

او گفت کشور‌های غربی از جمله آمریکا ساختار اجتماعیشان مبتنی بر اقتصاد بازار آزاد است به طوری که فرد در قبال خود مسئول است، اما در قبال جامعه هیچ احساس دینی ندارد که این موضوع آمریکا و کشور‌های غربی را به زمین زده است.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: در این موضوع ساختار اجتماعی نظام‌های سوسیالیستی موفق‌تر بودند لذا کشور‌های سرمایه داری توفیقی نمی‌توانند در این رابطه داشته باشند به طوری که در آمریکا ۴۰ میلیون نفر پشتوانه بیمه ندارند و از بهداشت و درمان رایگان برخوردار نیستند، لذا این موضوع باعث می‌شود تا مریض به دکتر مراجعه نکند، مهمترین مولفه ساختار اجتماعی بر مبنای اقتصاد بازار آزاد است لذا این ساختار ورشکسته است.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه چند میلیون بسیجی به کمک ساختار ما آمدهاند به طوری که در طرح غربالگری توانسته اند با نیرو‌های ما به‌خوبی همکاری کنند، افزود: در تمام دنیا ثابت شده است که هر کشوری که بر پایه دو علم سلولی مولکولی و دیجیتال باشد پیشرفته محسوب می‌شود به گونه‌ای که ما در ساختار سلولی مولکولی عملکرد خوبی داریم، اما در علم دیجیتال مطمئن نیستم، علم دیجیتال و علم سلولی مولکولی همراه هم هستند، در حوزه دارو اقدامات خوبی صورت گرفته و به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

در سلول درمانی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه نتایج اولیه داروی رمدیسیور مورد بررسی قرار گرفته است و آن درخششی که آمریکایی‌ها می‌گفتند در نتایج ما حاصل نشده و در درمان کرونا موثر نیست. این دارو در مجامع علمی دنیا رد شده است لذا در ایران این دارو در داخل پروتکل درمانی ما قرار نگرفت، اما ممکن است برای درمان آنفلوانزا به کار گرفته شود.

او با اشاره به اینکه ما در حال تست و کارآزمایی ترکیب دارویی هستیم، گفت: ۵۰۰ مداخله بالینی تا به امروز انجام شده است به طوری که پنج کشور در انجام مداخلات بالینی رتبه اول را کسب کردند که ایران جزء این ۵ کشور است.

قانعی با اشاره به اینکه در بحث سلول درمانی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم عنوان کرد: خوشبختانه میزان بستری‌ها کاهش یافته است و در آی سی یو موفق عمل کرده ایم، درمان سلولی جز مدرن‌ترین درمان‌ها محسوب می‌شود که در ایران اجرایی شده است، ترکیبی از دارو‌های گیاهی را که اثر داشته مورد تست بالینی قرار داده ایم.

او با اشاره به اینکه رفتار بهداشتی مردم در مقابله با کرونا بسیار تاثیرگذار است، گفت: مردم یاد گرفتند که چگونه باید رفتار کنند و لذا نحوه مراقبت آن‌ها و رعایت بهداشت می‌تواند ما را در موضوع کرونا پیروز کند. کرونا کمک کرد تا مردم رفتار فردی خود را یاد بگیرند این در حالی است که همیشه این رفتار را در کشور نداشتیم که فردی هنگام بیماری از ماسک استفاده کند.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه از اول شهریورماه کسانی که در معرض خطر هستند باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند، افزود: واکسن ایرانی آنفلوانزا را امسال یا سال آینده خواهیم داشت، امیدواریم رفتار بهداشتی مردم بتواند در مهر ماه مانع از ایجاد مشکل شود.

بازگشایی‌ها در مناطق سفید به صورت پلکانی خواهد بود

مهرزاد خلیلیان سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در وزارت ورزش و جوانان طی تماس تلفنی با برنامه با اشاره به اینکه جامعه ورزش از همان ابتدا به گوش بود و سعی کرد تا کمترین آسیب را از این بیماری ببیند و همپای بقیه همکارانم در بخش بهداشت و درمان عمل کردیم گفت: بازگشایی‌ها در مناطق سفید به مرور به صورت پلکانی خواهد بود، احتمالاً بازگشایی ورزش در فضای آزاد، ورزش‌های انفرادی و یا ورزش‌هایی که کمترین خطر را برای ورزشکار دارد را داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه مسابقات شرایط خاصی دارد باید ببینیم که چه اتفاقی پیش رویمان است، افزود: هرچه که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد ما آن را اجرایی می‌کنیم، ۱۳۲ شهرستان جز مناطق سفید محسوب شدند لذا شروع ما قاعدتا با اینگونه شهرستان‌ها خواهد بود به مرور ورزش‌های دو میدانی، دوچرخه سواری، قایقرانی، تنیس خاکی و والیبال ساحلی را خواهیم داشت، اما مشکل مربوط به بازگشایی استخر هنوز برطرف نشده است، خاتمه مسابقات والیبال، بسکتبال و هندبال را اعلام کردیم، مسابقات فوتبال در سطح لیگ برتر و سطح یک مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و اخبار مرتبط با آن هفته‌های آتی اعلام می‌شود.

خلیلیان افزود برخی از عزیزان ما به صورت اصولی و سرمایه‌های ملی هستند همچون احسان‌حدادی که دچار بیماری کرونا شده بود که اکنون فعالیت هایش را به صورت انفرادی آغاز کرده است. ۳۲ ورزشکار در سطح کشور مبتلا به ویروس کرونا شدند از مربیان و داوران ۳۲ بیمار داشتیم که بهبود یافتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. علی رغم این که همه دارند تلاش می کنند تا هرچه سریع تر وسالم تر امتحانات مدارس برگزار شود، هنرستان های منطقه17آموزش و پرورش تهران می خواهند آزمون دانش آموزان را به اواخر خردادموکول کنند. نمونه اش مدیر هنرستان پروین اعتصامی منطقه17شهرتهران که اصلا انگار دوست ندارد سال تحصیلی تمام شود وبرنامه اش فقط وقت کشی و به مدرسه کشاندن دانش آموزان و معلمین، بدون انجام فرآیند پرسش وپاسخ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس فردا بگین روبوسی هم اجباریه ماسک هم نباید بزنید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میگم سال تحصیلی رو دوباره از اول شروع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
منم موافقم همون نمرات ترم اول بزارین یا براساس فعالیتها درشاد نمره بدین چرا مدرسه هارو باز میکنین اصلا بگید همه دوباره سال تحصیلی رو بخونن ما پایه نهم هستم اخه اثر میزاره به رشته خوبی نمی تونیم بریم معلمای ما تو شاد درست درس نمی دن ۲ فصل رو یکجا میگن وقتیم چیزی میپرسیم آفلاین میشن جواب نمیدن آقای روحانی دستورتو لغو کن دادش یکم بفکر ما باشید آقا یون انگار ما هم آدمیم یکم گقته بودید نت شبکه شاد رو رایکان میکنید پس کی سال تحصیلی به پایان رسید زحمت نکشید.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۶:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمیدونم چرا ولی خندم می گیره
Iran (Islamic Republic of)
پریان شیرین
۱۰:۴۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام توروخدا مدرسه را باز کنین اصلا مادر تلویزیون به درس نمی توانیم نگاه کنیم باید به مدرسه برویم پارس آباد را توروخدا مدرسه باز کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط بگین که کدوم منطقه ها باز میشن حداقل بدونیم برنامه ریزی کنیم الان تبریز زرد هس آیا باز می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی بچه ها چیزی نمی فهمند چجوری برن مدرسه امتحان بدن؟ بعضی از بچه های ضعیف هستن که حتی تو کلاس یاد نمیگیرن چه برسه به آنلاین اونوقت چجوری اون بچه قبول بشه؟ به نظر من همون نمره های ترم اول رو تعصیر بدن و همین فعالیت های آنلاینی رو نمره بدن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۲۲:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام ببخشید میشه پیام من را به آموزش و پرورش برسانید لطفا، ما دانش آموزان عزیز مگه جانمان را از سر راه آوردیم که برویم مدرسه، لطفا امتحان را غیرحضوری برگزار کنید، چون اگر برگزار کنید من پسرم را نمیفرستم من که نه همه ی مادر ها نمیفرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه بار امتحان نگیرید بهتر از اینه که جون کلی بچه رو به خطر بندازید و کرونارو در کشور دوباره به وضیعت اوج برسونید توروخدا یکم از روی عقل فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا حداقل یکم به فکر ما باشید ما الان تعداد کلاسمون ۴۰ نفره ما چجوری تو یه کلاسه ۴۰ نفره درس بخونیم
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۰۳:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی بی انصافیه که ما رو بفرستین توی کلاس ۳۲ نفره و ما بخاطر اینکه کرونا نگیریم توی فضای بسته و ازدحام کلاس ۸ ساعت ماسک روی صورتمون هر روز بزاریم . تازه مدرسه ما شیفت بزرگسالان هم داره . هر دانش آموزی باید هر روز الکل بیاره مدرسه و صندلی رو ضد عفونی کنه و در نتیجه کل وام یه میلیونی خرج مدرسه مون میشه . که هی ماسک و ضد عفونی کننده و ... بخریم . نکنه قصد دارین آمار ها رو دوباره ببرین بالا؟؟؟من چون فکر سلامتی خودم و اطرافیانم هستم نمیام مدرسه . بیچاره معلما که اگه از یکی از دانش آموزای یک کلاس بگیرن به بقیه کلاسا هم منتقل میکنن و حتی به بچه و همسرشون.
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۰۳:۴۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالیه دیگه . داریم بدبخت میشم . من باید برم یه شهر دیگه زندگی کنم . آخر برم پیش مادرم یا بمونم و توی گرمای تابستان توی کلاس سی نفره درس بخونم و امتحان بدم بعد برم ؟؟؟؟
لااقل دلتون به حال ما دانش آموزا نمیسوزه (مخصوصا مناطق گرم و خشک و محروم ) رود تر تکلیف مشخص کنین که یه برنامه واسه زندگیمون بریزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نمیرممنکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخدا جنوب وحشتناک گرمه و مدارس فاقد وسائل سرمایشی و کلاس ها بالا۳۲ نفر رحمتان به حال معلمین و دانش اموزان بیاد امتحانات رو مجازی برگزار کنیدلطفا مگه شما خودتون بچه ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب عدالتی این چه وضعیتیه آقا یک شهری وضیعیت قرمزه غلط میکنه شهر دیگه سفید باشه باید تمام اماکن عمومی و مدارس باز بشه تا اونجا هم قرمز بشه اینه عدالت آقا عدالت آموزش یعنی این هممون باید بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام!
با این وضعیت لطفا مدارس را باز نکنید چون ممکن است بچه ها
آلوده ی این بیماری بشوند و به دیگران هم منتقل کنند
لطفا مدارس را دیر تر باز کنید
باتشکر از شما!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورو خدا مدارس رو باز کنین همه چی از یادمان رفت نزدیک به 3 ماه است که تعطیلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یکی از شهر وندانیهستم که سه فرزند دارم وحتی نون خالیمو به سختی به دست میارم از وقتی کرونا اومده دستکش وماسک نتونستم تهیه کنم و از ترسم از خونه هم بیرون نرفتم الان بچمو با چه روحیه ای به کلاس۳۰ نفره بفرستم اون هم بانداشتن هیچ امکانات بهداشتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش می کنم به جای باز کردن مدرسه یه کم از عقلتون کمک بگیرید یه جوری رفتار کنید که فکر میکنیم واقعا عقلی درکار نیست مگه از جون آدما ی مملکتتوکن سیر شدید باش ولی ما هنوز آرزو داریم لطف کنید داستان قضیه هواپیما اوکراینیا تکرار نکنید اونا نیستن به خاطر خطای انسانی ما به خاطر چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام . شما که تا الان صبر کردین این یک ماه را هم صبر کنید با این یک ماه نه کسی بیسواد میشود نه کسی پر فسور میشود فقط این بیماری را به مراحل اوج مجدد میرسانید لطفا در کارهایتان ندبیر و اندیشه باشد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا نظر من روبذار
من یه معلم روستا یی از شهر دلگان سیستان و بلوچستان هستم
ما آموزش را به اتمام رساندیم والان داریم مرور میکنیم درسا رو از طریق مجازی در حال حاضر دلگان در دمای ۴۰ درجه دارد ۲۷ اردیبهشت به بعد بالای ۴۵ درجه میرسد مدرسه ای که نه وسایل گرمایشی دارد نه بهداشتی تو رو خدا رحم کنید به ما ودانش آموزان اینقدر بی انصاف نباشید
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۱۱:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام نه من دویت ندارم مدریه باز بشه درسته به سود و نفع ما هست ولی من اصلا دوست ندارم چون اگر خدایی نکرده یک نفر از دانش آموزان مبتلا به کرونا باشن به همه انتقال میدن و همه بچه ها این ویروسو به خونه هاشون میبرن و به خانواده خودشون انتقال میدن و اگر در خانه فردی سیستم ایمنی بدنش کم باشد باعث مرگش میشود من حاضرم همین جوری درس بخونم و راضی هم هستم اما دوست ندارم تا وقتی این ویروس هست به مدرسه بروم و با جان خودم و خانوادم بازی کنم
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۰۹:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
خسته نباشید تورو خدا ب منی ک دانش اموزم ی خبر بدهید آیا من ۲۷اردیبهشت باید ب مدرسه بروم تکلیف مارو روشن کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه تو منطقه کم خطر باشین باید تشریف ببرین
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۶:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام
درسته که بعضی از مناطق سفید اعلام شدن.ولی معلمی که از منطقه قرمز و پرخطر میره به این مناطق و اعضای خانواده ش درگیر کرونابودن و هستن آیا برای بچه ها خطر نداره؟؟؟؟؟؟؟ کاش این موضوع رو هم درنظر بگیرن که بسیاری از معلم هااز مناطق پرخطر به شهرستان یا شهرهای سفید میرن که این خودش باعث انتقال بیماری در مدارس با جمعیت زیاد و فشرده دانش اموزان میشه
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۲:۵۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من پسرم یکی از بهترین های مدرسه بود ولی اگه فکر کردن که داخل این اوضاع من پسرمو میفرستم مدرسه خیلی نادان هستن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۲:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشیدا ولی شما ها خیر سرتون میخواین کرونا رو ریشه کن کنید ...ولی فقط بر میگردین میگین بمونید خونه هاتون ...من الان ۳ ماهه موندم خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان بقیه کشورا چیکار کردن دقیقا
ویروس ناشناختس کاریش نمیونن کنن
تنها راه پیشگیریشم فقط و فقط موندن تو خونس
Germany
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که نمی زارم بچم برا مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهترین کارو میکنین
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۲۳:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.
ببخشید میشه به ما دانش آموزان یه خبر درست حسابی بگین هر روز یه حرف میزنین به خدا ندونستیم امسال چی خوندیم
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۱۲:۴۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای تدبیر هاشون دانش آموزای راهنمایی دبیرستان امتهانات مجازیو کتاب باز میکنن باش اصلا میخونن این چه جور تدریسیه امسال باید همه را قبول کنن
Iran (Islamic Republic of)
ایل ناز
۲۲:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا واسه خودشون چی میگن آقا مگه از جونم گذشتم
تازه اصلا هم درس هارو نفهمیدم
من که ریاضیم ۲۰ هست الان اصلا چیزی نمی فهمم تا تو کلاس نباشم
درس هام همه افت کردن
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۱:۰۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دیگه رد دادم . من هیچی یاد نگرفتم میخواهید امتحان بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام هیج جای ایران در وضعیت سفید نیست اگر مدارس باز شوند من به مدرسه می روم چون رفتن به مدرسه ترسی ندارد من از این می ترسم که دوستانم بیماری را بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند سالته عمو
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۱۹:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
میخواید ما بمیریم مدارسو باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید مگر از جان بچه های خودمان سیر شده ایم ؟!
اگر یک نفر در هر کلاس یا مدرسه مبتلا باشد امکان دارد کل افراد آنجا مبتلا شوند.

امتحانات را مجازی برگزار کنید.
ما بچه هایمان را به مدرسه نخواهیم فرستاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدارس مناطق جنوب وسایل سرمایشی مناسب ندارن و از طرفی تو شاد همه درسها گفته شده. مسولین به کجا دارن میرن که این تصمیمات ناگهانی و بی برنامه میگیرن. کجا مدارس ما دارای امکانات لازم برای رعایت پروتکل های اموزشی هستند کلاس 40 نفری چند پایه. تمام زحمات رو دوش معلمینه و والدین بچه ها هست همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مادری که الان بچه ها پارک می‌چرخند ما که تو خونه نشستیم چه فرقی داره 70 روزه تو قرنطینه ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی چیزی یاد نگرفتیم چجوری بریم مدرسه امتحان بدیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما دیگه امتحانامونم شروع شده بعدشم تو این گوشی بهتر یاد میگیریم تا مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا مدارس ها باز نشه حتی امتحان بر گزار نشه چون شاید بیماری جدید تشکل شد
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۲:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من نمیدونم ایا مسعولی این ها رو میبینه یا نه .فقط از شما خبرنگاران جوان میخواهم که پیام من رو اگر میتونید به اون ها برسونید.وزیر اموزش و پرورش 2 شب پیش در شبکه خبر گفت امتحانات به غیر از دوازدهمی ها غیر حضوری و در اپلیکیشن شاد خواهد بود .بعد امروز این خانم داره میگه باید از 27 ادیبهشت برید مدرسه .تو رو خدا بهشون بگید توی همون اپلیکیشن ازمون امتحان بگیرن ما که جونمون رو از سر راه نیاوردیم .
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۱۱:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
توی کلاس سی چهل نفره کدوم پروتکل رعایت می شه ملت رو چی فرض کردین در ضمن مدارس ابتدایی تمام دروس تمام شده حالا بچه ها بیان مدرسه من معلم چی درس بدم‌ اگر قرار بود این کارا رو بکنید پس این شاد چی بود که باهاش جیگرمونو خون کردید اصلا هزینه هایی که تا حالا کردیم رو چه کسی پاسخگو هست حواستونه که سرویس مدارس از ما هزینه هاشونو گرفتن هزینه اینترنت هم اضافه کن باضافه تمام بیست و چهار ساعت وقتمون که توی شاد و وات ساپ صرف آموزش شد حالا چرا بریم مدرسه می خواهید دقیقا چی رو ثابت کنید در حالی که هنوز خطر کرونا وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا توی کلاس 40نفره که همه چفت هم میشینن چطوری پروتکل هاتو نو میخوایید رعایت کنید/؟؟؟؟ حواستون هست دارین جون این همه ادم رو به خطر میندازید؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۲:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته، کلاس پسر من هم 25 نفره و کوچک هست
Iran (Islamic Republic of)
لیندا
۲۰:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
همینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۱:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اینجوری عمل میکنید ما اصلا مدرسه میفرستم
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۰:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر دنیا رو سرتون خراب شه فکر درس هستید واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که نمیزارم پسرم بره مدرسه سلامتی از همه چیز مهم تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که بچم مدرسه نمیفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدرسه نباید باز بشه
Germany
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
رعایت پروتکل های بهداشتی متاسفانه در کلاس 31 نفره رعایت نخواهد شد برای چه انقد عجله برای بازگشایی مدارس دارید؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب
Germany
رضا
۱۰:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
رامهرمز امروز ۸ نفر کرونایی داشت ولی سفید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم شهرستانها؟
Iran (Islamic Republic of)
درد یه دانش آموز
۰۹:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من یه دانش اموز هستم توی یه منطقه محروم. منطقه ای که قبل از کرونا،بهداشت توی اون رواج زیادی نداشت و الان هم درست و صحیح رعایت نمیشه. من ازتون گله مندم و فکر می کنم بسیاری از دانش اموزای این مملکت هم ازتون گله داشته باشن.
ما با وجود مشکلات زیاد،با وجود بی پولی،با وجود اینکه دانش اموزای زیادی مثل خودم از نعمت داشتن پدر محرومن،گوشی همراه هوشمند تهیه کردیم.با وجود تمام سختی های زندگی و یارانه ناچیز،با وجود کرایه خونه و با وجود قیمتهای کمر شکن، باز هم بسته های اینترنتی گرونی رو خریدیم که کمک درسمون باشه. اما مسئولین محترم،آقایان گرامی! آیا به درد ما قشر ضعیف توجه کردین؟مایی که اگه پول خرید گوشی های میلیونی رو داشتیم مدرسه مون غیر انتفایی بود و یه ماشین لوکس هم زیر پامون. آقایان! خواهش می کنم توجه کنید.من یه دانش اموز دهمیم که امثال من باید توی این سن دغدغه اصلیشون درس و مدرسه باشه نه بیپولی.
از اینها که بگذریم پای اپلیکیشن شاد وسط کشیده میشه.برنامه ای که نه تنها به درد نمیخوره بلکه حافظه بسیار کم گوشی های ما رو هم اشغال می کنه و ضرورت خرید رم رو به یادمون میاره و این یعنی بی پولی بیشتر......
الان که به امید خدا مدارس قراره باز بشن خوبه کمی هم به فکرما باشید.مایی که توی این ۵ ساعت توی مدرسه گرسنه میشیم و تشنه اما با وجود کرونا نمیتونیم چیزی بخوریم.مایی که پول اینو نداریم که هرروز ماسک و دستکش جدید بخریم.مایی که تو مدرسه هایی تحصیل می کنیم که حتی مایع دستشویی ندارن.مایی که از سرد بودن آب و نبود دستگیره برای دستشویی حتی سنگ کلیه هم میگیریم اما کسی نیست که به فکر باشه.مایی که به هر ساز مدرسه رقصیدیم از پول دادنهای الکی سر هر ماه تا نداشتن یه شیر ابخوری و نماز خونه.مایی که برای خوندن نماز باید توی آزمایشگاه3×4 مدرسه که پرونده ها رو اونجا نگه میدارن حاضر بشیم و از بوی هزار جور اسید مختلف بیماری تنفسی بگیریم. مایی که الان،با وجود کرونا پول ماسک و دستکش هرروزه رو نداریم باید چیکار کنیم؟....
.
.
.
.
همه گفته هام به کنار...فقط خواسته ام اینه که توی هر مدرسه ای یه کیت تشخیص کرونا و الکل وجود داشته باشه که ما از اینی که هستیم بدبخت تر نشیم......با تشکر از کسایی که درد دلامو خوندن و درک کردن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اولا جو روانی برای گشایش مدارس مناسب نیست.در ثانی تقسیم بندی مناطق کم خطر پرخطر نسبی بوده وهر آن امکان تغییر وجود دارد.ثالثا .این مناطق به اصطلاح سفید عمدتا در مناطق گرمسیری قرار دادند که دایر کردن مدرسه در آن به واسطه هوای بسیار گرم در خرداد سخت است .پس عملا منتفی است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باشه قبول. شما بچه خودتو او ل بفرست مدرسه.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام باشگاه خبرنگاران جوان عزیز ،

دستت درد نکنه ، همه چیز عالی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا هميشه كارهاي بدون فكر انجام مي‌دهيم. مدارس اين يك ماه هم باز نشون چه مشكلي پيش مي‌آيد؟ من شخصا حاضر نيستم ريسك كنم و فرزندم رو به مدرسه بفرستم. سلامتي فرزندم از تحصيل مهمتره .
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۰۸:۴۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،چرا باید با این وضعیت و کمبود امکانات جان بچه ها و والدین اونها به خطر بیفته؟ اینکه کلاسهای آنلاین در پایتخت کشورمون هم دچار مشکلات فراوانیه، شکی نیست. ولی بجای امکان بخطر انداختن جان ملت فکر بهبود شرایط مخصوصا سیستم آموزشی میشد، بهتر نبود؟این کرونا هر چقدر بد بودیکسری حسن داشت که تو این مقوله میشه اشاره به کلاسهای مجازی در سرتاسر کشور نمود، که اصلا بهش درست و حسابی فکر نشده.
حالا همین مونده شهرهای به اصطلاح وضعیت سفید از کرونا رو تبدیل کنید به وضعیتهای بدتر،خوبه هنوز با گذشت این همه مدت جناب مشاور وزارت بهداشت میفرمایند: این ویروس جلوتر از علم حرکت میکنه، پس این چه خبطیه که باید مرتکب بشین؟کمی دقت بفرمایید. شما برای مردم خدمت میکنید اینکه اینگونه تصمیمات رو بگیرید و نسنجیده کاری انجام بشود در محکمه ی خداوند جوابگو خواهید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ازکجا معلوم تا اونموقع سفید بمونن؟ از طرفی وقتی چند هفتست که ریز آمار اعلام نمیشه از کجا معلوم این آمار درست باشه؟ بگید میخوایم همه چیو عادی کنیم دیگه از عهدش برنمیایم دیگه چرا اینقدر فیلم بازی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه ها درمناطق سفيد هم از27بازميشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
عمرا بریم مدرسه امسال
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۱۳:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باهات کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من بچه هامو به مدرسه نمیفرستم‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه میشه مدارس باز نکنیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه میشه مدارس باز نشه امتحانات غیر حضوری بشه ما بچه هامون دوست داریم نمی تونیم جون بچه ها را به خطر بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۷:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که بچمو مدرسه نمیفرستم