نمایندگان مخالف تشکیل کابینه ائتلافی توسط بنیامین نتانیاهو، چندین بند اصلاحی مربوط به لایحه تشکیل کابینه تدوین کردند تا مانع نخست‌وزیری مجدد او شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست،گروهی از نمایندگان مخالف در کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی، امروز یکشنبه ۹ هزار بند اصلاحی را در خصوص لایحه تشکیل کابینه، به منظور جلوگیری از تشکیل آن از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تهیه کردند.

نمایندگان مخالف تشکیل کابینه از سوی نتانیاهو، تلاش می‌کنند تا پیش از مهلت نهایی پنج شنبه شب برای اعلام اعضای کابینه ائتلافی، این بند‌های اصلاحی را به تصویب برسانند. کنست احتمالا در روز‌های آتی جلسات بسیاری را پیش رو خواهد داشت، زیرا پیش از تصویب هر یک از این بند‌های اصلاحی، نمایندگان باید در صحن پارلمان درباره آن صحبت کنند.

حزب آبی و سفید اعلام کرد، اگر لایحه تشکیل کابینه ائتلافی تا پنج شنبه شب تصویب نشود، نتانیاهو را برای تشکیل کابینه حمایت نمی‌کند.

اگر این اتفاق بیفتد، رژیم صهیونیستی باید آماده برگزاری انتخابات چهارم خود در ماه آگوست شود.

از سوی دیگر دیوان عالی رژیم صهیونیستی از امروز، یکشنبه، به مدت دو روز جلسات استماعی را به منظور بررسی اینکه آیا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم می‌تواند با توجه به داشتن پرونده‌های فساد مالی، مجددا تشکیل کابینه دهد، برگزار خواهد کرد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، در صورتیکه دیوان عالی بر علیه نتانیاهو رای دهد، برای چهارمین بار باید انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود. بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در سرزمین‌های اشغالی از دادگاه عالی این رژیم درخواست کردند تا مانع تشکیل مجدد کابینه ائتلافی از سوی نتانیاهو شود و او را برای همیشه از عرصه سیاسی این رژیم کنار گذارد.

نتانیاهو و بنی گانتز، رقیب او از حزب آبی و سفید، پس از جدال طولانی مدت بر سر تشکیل کابینه ائتلافی سرانجام در این باره به توافق رسیدند. بر اساس این توافق نخست‌وزیری در اراضی اشغالی به صورت گردشی بین نتانیاهو و بنی‌گانتز در حال چرخش خواهد بود. گانتز تا زمان نخست‌وزیری در پست وزارت جنگ در کابینه حضور خواهد داشت.

گفتنی است روز گذشته، هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به توافق بنیامین نتانیاهو با بنی گانتز، رئیس پارلمان برای تشکیل کابینه ائتلافی به خیابان‌ها ریختند. بر این اساس، هزاران تن از معترضان به توافق این دو مقام صهیونیست به خیابان‌های تل آویو آمدند و اعتراض خود را به این مسئله نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار