معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: صادرات محصولات کشاورزی از طریق ۵ مرکز قرنطینه در استان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در کشور گفت: ارسال محصولات از طریق مرکز قرنطینه در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، اهواز، شادگان، هندیجان و همچنین بازارچه مرزی چذابه انجام می‌شود.

اوبا بیان اینکه در سال ۹۸ میزان صادرات محصولات کشاورزی ۲۲۵ هزار تن و میزان ترانزیت ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ تن بود که نسبت به پارسال، به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز‌ها کاهش نشان می‌دهد، اظهار داشت: به منظور مبارزه با عوامل و خسارت‌های انباری در محصولات کشاورزی صادراتی و وارداتی میزان ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ تن ضدعفونی شدند.

به گفته قاسمی نژاد، میزان واردات محصولات از طریق پایانه‌های استان خوزستان به کشور ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده است.

استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی، یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود که علاوه بر تامین نیاز کشور به غلات، گندم، جو، کلزا، در تامین صیفی جات و سبزیجات و همچنین مرکبات نقش مهمی دارد و از این محصولات به سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.