معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: طی پارسال ۷ هزار و ۱۹۸ طرح اشتغال با تلاش این نهاد اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد است، گفت: طی پارسال ۷ هزار و ۱۹۸ طرح اشتغال بااعتبار ۲۲۳ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان توسط این نهاد ایجادشده است.

او بابیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال موجب ارتقاء عزت‌نفس مددجویان شده و زمینه لازم برای حضور آنان را در اجتماع فراهم می‌کند، افزود: توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان بر اساس نیازسنجی، استعداد سنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

خواجه بابیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از تأثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال بوده و تاکنون بسیاری از مددجویان تحت حمایت استان با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده‌اند، تصریح کرد: طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های مختلف ازجمله دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی، خدماتی، حمل‌ونقل و فرش و صنایع‌دستی بوده است

او همچنین بر اهمیت موضوع نظارت بر طرح‌های اشتغال کمیته تأکید کرد و بیان داشت: به‌منظور پایداری طرح‌های اشتغال و ارائه راهنمایی و مشاوره به مجریان طرح‌های اشتغال طی پارسال ۴۵ هزار و ۴۶۳مورد نظارت فنی از طرح‌های کمیته امداد انجام‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه نظارت کامل، ضامنی برای حفظ سرمایه در کار و اشتغال است، گفت: نظارت صحیح، اصولی و مستمر راهکار اساسی برای جلوگیری از زیان‌های اقتصادی خواهد بود.

او افزود: در کمیته امداد نظارت کامل از ابتدا تا انتهای طرح‌های اشتغال وجود دارد و این رویکرد ما را به سمت استفاده بهینه از منابع و حفظ سرمایه سوق داده است.

خواجه تصریح کرد: از شغل‌های ایجادشده طی پارسال ۵۳۴ شغل بااعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان با حمایت کارآفرینان موفق از طریق طرح راهبری شغلی ایجادشده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار