ژرارد هولیه معتقد است مسئولان لیگ برتر باید از تصمیم همتایان فرانسوی خود الگو برداری کنند و با نیمه تمام گذاشتن رقابت ها، لیورپول را به عنوان قهرمان این فصل انتخاب کنند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ژرارد هولیه سرمربی اسبق لیورپول به مسئولان لیگ برتر انگلیس توصیه کرد رقابت‌های این فصل را نیمه تمام بگذارند و لیورپول را به عنوان قهرمان انتخاب کنند.  

مسئولان لیگ برتر انگلیس ۱۹ خرداد ماه را برای از سرگیری رقابت‌های فوتبال در این کشور در نظر گرفته اند، اما همچنان مشخص نیست که در آینده شرایط چگونه باشد.


بیشتر بخوانید: تاریخ از سرگیری رقابت‌های لیگ جزیره


لیورپول از ۲۹ بازی خود ۸۲ امتیاز کسب کرده و با ۲۵ امتیاز اختلاف نسبت به منچستر سیتی رده دومی، صدرنشین رقابت‌ها است و تا قبل از تعطیلی مسابقات به دلیل همه گیری ویروس کرونا، قرمز‌ها تنها به ۲ برد از ۹ بازی باقی مانده نیاز داشتند تا به طلسم ۳۰ ساله قهرمان نشدن در لیگ برتر پایان دهند.  

چند روز قبل لیگ فرانسه با تصمیم مسئولان فوتبال این کشور نیمه تمام ماند و پاری سن ژرمن که صدرنشین لوشامپیونه بود را به عنوان قهرمان معرفی کردند. در همین حال ژرارد هولیه از مسئولان لیگ برتر خواسته با الگو برداری از تصمیم همتایان فرانسوی خود، لیورپول را به عنوان قهرمان این فصل معرفی کنند.  

هولیه که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ هدایت لیورپول را برعهده داشت، در مصاحبه با تاک اسپورت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا  این تیم باید به عنوان قهرمان لیگ برتر انگلیس معرفی شود گفت: بله. این دقیقا همان کاری بود که در فرانسه انجام شد. آن‌ها قهرمانی را به پاری سن ژرمن دادند که با اختلاف ۱۲ امتیاز صدرنشین بود و لیورپول هم برای مسجل کردن قهرمانی اش تنها به ۲ پیروزی دیگر نیاز دارد.


بیشتر بخوانید: ضرر‌های هنگفت تیم‌های لیگ جزیره به خاطر لغو بازی‌ها


سرمربی اسبق قرمز‌ها در ادامه گفت: اگر اختلاف امتیاز تیم صدرنشین با دیگر تیم‌ها ۲ - ۳ امتیاز بود، می‌توان این گونه استدلال کرد که بقیه تیم‌ها هم شانس قهرمانی دارند، اما وقتی لیورپول ۲۵ امتیاز با تیم دوم اختلاف دارد، به هیچ وجه نمی‌توان گفت ممکن است آن‌ها قهرمان نشوند. به اعتقاد من لیورپول سزاوار قهرمانی است.  

هولیه با وجود تاکید بر اینکه قهرمانی لیگ برتر حق لیورپول است، درباره تصمیم فرانسوی‌ها برای قهرمانی پاری سن ژرمن ابراز تردید کرد و گفت: به هر حال آن‌ها تصمیم گرفتند بازی‌ها را تعطیل کنند. شاید آن‌ها برای قهرمان اعلام کردن پاری سن ژرمن کمی عجله کردند، اما دولت فرانسه تصمیم گرفت مسابقات لغو شود و سازمان لیگ هم از این تصمیم پیروی کرد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار