رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل ، خریداری و تحویل بیمارستان پاستور بم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ده مورد از دستگاه‌های اکسیژن ساز قابل حمل در کشور تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است که بم دومین شهر پس از پایتخت است که این دستگاه را خریداری و تحویل بیمارستان پاستورکرد.

او افزود: یکی از مسائل مهم در بیمارستان تأمین اکسیژن بیماران است و در سال ۹۷ از دو دستگاه اکسیژن ساز موجود در بیمارستان، یکی از دستگاه‌ها از مدار خارج شده بود و دستگاه بعدی خلوص اکسیژنی که به بیماران می داد پایین بود و همچنین استفاده از کپسول اکسیژن نیز خطراتی را به همراه داشت و هزینه‌های گزافی به بیمارستان تحمیل می‌شد.

عباس زاده تصریح کرد: به دلیل وجود بیماری کرونا، درخواست افزایش اکسیژن را داشتیم و با پیگیری‌های معاونت توسعه، درمان و بیمارستان پاستور دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل با ظرفیت ۶۰۰ لیتر با مبلغ دو میلیاردو چهارصد میلون تومان خریداری و آماده بهره برداری است که نیاز بیمارستان را تا حد زیادی تامین خواهد کرد.

او بیان داشت: در اسفند سال ۹۸ تخت های بیمارستان پاستور در پروانه‌ای که صادر شد به سیصد و بیست و نه تخت ارتقا یافت که درخواست ۱۰۸ تخت جدید داده شده است که بزودی با صدور مجوز، تعداد تخت بیمارستان به ۴۳۷ تخت ارتقا می‌یابد.

شهسوارپور فرماندار بم نیز در حاشیه تحویل این دستگاه به بیمارستان بم گفت: بیمارستان ۹۶تخت خوابی پاستور بم به ۳۲۹ تخت تبدیل شده و با افزایش ۱۰۸ تخت دیگر مجدد ارتقا خواهد یافت .

او افزود: امیدواریم شاهد رشد روز افزون دانشگاه علوم پزشکی در شرق استان کرمان باشیم و پروژه‌های نیمه تمام که در حال اجرا هستند را نیز به پایان برساند.

فرماندار بم گفت: بیمارستان ۲۰۲ تخت خوابی از پروژه‌های مهم جنوب شرق استان کرمان است بدلیل وجود نزدیکی مرز‌هایی که با پاکستان داریم در ردیف اعتباری عمرانی وزارتخانه قرار گرفته است و تا پایان دولت به نتیجه‌ای خوبی خواهیم رسید.

صبح امروز شهسوار پور فرماندار، حجت الاسلام دانشی امام جمعه و عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم از بخش‌های الحاقی در حال ساخت و کانتینر دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل بیمارستان پاستور بازدید کردند و دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل به بیمارستان بم تحویل شد.

انتهای پیام /ی

برچسب ها: علوم پزشکی ، اکسیژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار