استاندار سمنان بابیان اینکه در حوزه کشاورزی و دامداری باید به دنبال بهبود عملکرد در تمامی سطوح بود، گفت: سختگیری بی‌مورد در تأمین سوخت کشاورزان استان سمنان نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه بخش کشاورزی و دامداری اثرگذار در رونق اقتصادی و قطع وابستگی از بیگانگان هستند، گفت: معتقدیم تصمیمات باید در راستای بهبود عملکرد در تمامی سطوح اتخاذ شود که مهم‌ترین اقدام در راستای تحقق این مهم تأمین نیازمندی‌های کشاورزان و دامداران است.

او ضمن بیان اینکه سختگیری بی‌مورد نباید در تأمین سوخت کشاورزان استان سمنان اعمال شود، افزود: با توجه به اینکه سوخت سرمایه کشور به شمار می‌رود لذا می‌بایست این سهمیه اختصاص‌یافته برای بخش کشاورزی و دام‌پروری در موارد در نظر گرفته‌شده استفاده شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه در سالی که به نام جهش تولید رقم خورده می‌بایست بیش از گذشته با خرید کالای ایرانی به حمایت از تولیدکننده داخلی پرداخت، ابراز داشت: برای بهره‌مندی کارگران از حقوق و جلوگیری از رکود اقتصادی باید کار فرهنگی قوی و مدون صورت گیرد تا مردم به سمت کالای ایرانی گرایش پیدا کنند.

آشناگر ضمن بیان اینکه قاچاق یکی از مواردی که به تحقق شعار جهش تولید ضربه می‌زد، تصریح کرد: دو مؤلفه مضاعف کردن تولید در کمیت و کیفیت و همچنین افزایش سرعت تولید به همراه مبارزه با قاچاق می‌تواند مسیر تحقق افزایش و جهش تولید را هموار کند.

او ضمن بیان اینکه برای تحقق شعار جهش تولید همراهی دستگاه‌ها و تغییر دیدگاه‌ها نسبت به قوانین و مقررات ضروری است افزود: تشدید کرونا و تحریم‌ها منجر به کاهش تولید و افزایش بیکاری و درنهایت کوچک شدن اقتصاد می‌شود لذا باید با پرهیز از موازی کاری و اقدامات بی‌نتیجه کوشید تا با جهش تولید، اقتصاد کشور پویاتری رقم بخورد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.