مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شروع دور دوم غربالگری کرونا در استان، گفت : تاکنون ۶۱ درصد از گروه‌های در معرض خطر این بیماری در این مرحله غربالگری شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سارا شاه آبادی مدیرگروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه از شروع دور دوم غربالگری در استان از ۱۷ فروردین ماه خبر داد و گفت : در این مرحله تمرکز بر غربالگری گروه‌های در معرض خطر از جمله مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.

او گفت : تاکنون با اقدامات صورت گرفته ۶۱ درصد از جمعیت در معرض خطر بیماری "کرونا" در استان غربالگری شده‌اند.

شاه آبادی افزود: جمعیت هدف در این مرحله افراد بالای ۱۵ سال بوده که جزو گروه‌های در معرض خطر ویروس کووید-۱۹ هستند.

این مسئول افزود: این افراد از طریق تماس با شماره ۴۰۳۰ شناسایی می‌شوند و در صورت داشتن علائم و نیاز به درمان به مراکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی "کرونا" در استان معرفی می‌شوند.

شاه آبادی گفت: هم اکنون ۲۰ مرکز منتخب تشخیص و درمان بیماران سرپایی "کرونا" در استان فعال است.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان افزود: این افراد ضمن اعزام به مراکز درمانی، آموزش‌های لازم جهت مراقبت و پیشگیری از انتقال بیماری را نیز دریافت می‌کنند و خانواده آن‌ها نیز تحت آزمایش و مراقبت قرار می‌گیرد.

شاه آبادی از غربالگری ۹۶ درصد کرمانشاهیان در دور اول این طرح خبر داد و افزود: عملکرد خوبی در این مرحله از طرح داشتیم و مبتلایان استان در این مرحله شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.