معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان از اتمام مرمت نقش برجسته باستانی شهرستان ثلاث باباجانی خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علیرضا برشاهی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان بااشاره به انجام یک مرحله مرمت اضطراری این نقش برجسته در سال گذشته، گفت : باتوجه به آسیب‌های ناشی از شرایط جوی و خساراتی که زلزله سه سال پیش به این اثر تاریخی وارد کرد، مرمت دوباره آن را در دستور کار قرار دادیم.

او گفت : از اواخر سال گذشته با تامین اعتبار مورد نیاز، مقدمات مرمت این اثر را فراهم کردیم و یک ماه قبل عملیات اجرایی مرمت آغاز شد.

معاون میراث فرهنگی استان بااشاره به اتمام مرمت این اثر باستانی پس از یک ماه، افزود: عملیات جرم گیری و پاکسازی، محکم سازی و تثبیت اثر به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی مجدد آن و هدایت آب‌های سطحی که روی اثر جاری می‌شود و به مرور آن را دچار آسیب می‌کند، از جمله اقدامات انجام شده در این مرحله از مرمت بود.

او بابیان اینکه این اثر فعلا نیازی به مرمت مجدد ندارد، گفت: البته در برنامه داریم درآینده اطراف آن را محوطه سازی کرده و پوشش محافظتی هم برایش ایجاد کنیم.

برشاهی افزود: درحال حاضر کار حفاظت از این اثر توسط علاقمندان به میراث فرهنگی و انجمن‌های میراثی منطقه انجام می‌گیرد تا سودجویان دوباره به آن آسیب نرسانند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.