رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر به منظور رایزنی و پیشگیری آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی با مدیر و معاون فنی اداره جهاد کشاورزی شوشتر دیدار و گفت و کرد.

 بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تهیه و نصب پلاکارد در اماکن عمومی، ارسال پیامک به کشاورزان و توجیه آن ها از طریق مراکز خدمات کشاورزی، برخورد جدی با متخلفان و استفاده از اهرمهایی چون تخصیص ندادن سهمیه نهاده های کشاورزی برای کشاورزان متخلف از جمله مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه برای پیشگیری از این اقدام بود.

در دیدار و جلسه ای که به منظور حل معضل سوزاندن کاه و کلش باقی‌مانده از برداشت غلات و بررسی راه های پیشگیری از این معضل بین مسئولین محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر برگزار شد، آموزش، فرهنگسازی، اعمال محرومیت و برخورد جدی با متخلفان به عنوان اصلی ترین راهکارهای مواجهه و حل این چالش زیست محیطی مطرح شد.

احداث سیستم تصفیه خانه فاضلاب برای شهرک دامپروری، مدیریت سموم و ظروف خالی سموم کشاورزی و مدیریت فضولات و پسماندهای دامی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه مشترک بود که بر لزوم توجه و برنامه ریزی برای آن ها از سوی محیط زیست تأکید شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.