سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی از دولت آمریکا خواست به جنگ‌های نیابتی که مردم این کشور را متحمل هزینه‌های سنگینی می‌کند، پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رند پال، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در پیامی توئیتری از دولت آمریکا خواست تا جنگ‌های نیابتی که مردم آمریکا را متحمل هزینه‌های سنگین می‌کند، متوقف و مخارج آن را صرف ارتقای تجهیزات پزشکی و بیمه بیکاری در داخل آمریکا در سایه شیوع کرونا کند.

او در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: اکنون زمان آن است تا همه تلاش‌هایمان را بر جبهه داخلی متمرکز کنیم. پایان پروژه کشورسازی در خارج از مرز‌ها، توقف جنگ‌های نیابتی و قطع کمک‌های خارجی هر ساله ۸۰ میلیارد دلار را برای کشورمان پس‌انداز می‌کند تا صرف توسعه بیمه بیکاری و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل شود.

درخواست سناتور جمهوری خواه برای پایان دادن به جنگ‌های نیابتی آمریکا

نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی پیشتر در نشست سنای آمریکا درباره کسری بودجه سالانه ۴ تریلیون دلاری ایالات متحده هشدار داده و گفته بود «کسری بودجه سالانه آمریکا امسال به ۴ تریلیون دلار خواهد رسید و آمریکا نمی‌تواند این مسیر را ادامه دهد و دلار‌های مربوط به کمک‌های مالی، اقتصاد آمریکا را که بر اثر قرنطینه در حال خفه شدن است، نجات نمی‌دهند.»

بحران اقتصادی در سایه شیوع ویروس کرونا در آمریکا فراگیر شده است و بسیاری از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات خواستار لغو محدودیت‌ها و بازگشایی مشاغل هستند. در آمریکا شمار مبتلایان کرونا از یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر فراتر رفته و نزدیک به ۶۶ هزار نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار