ویروس کرونا بومی خواهد شد!

یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا یا یک سرماخوردگی شدید بالاخره بومی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری های عفونی درباره شکل و ساختار ویروس کرونا در آینده اظهار کرد: خوشبختانه ما روند نزولی بیماری کرونا را در کشور سپری کرده ایم. درست است که عمده شهرستان‌های کشور پیک اپیدمی را گذرانده اند، اما هنوز شهر‌هایی وجود دارند که به پیک بیماری نرسیده اند. در کل موارد ورودی جدید بیماری  حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مردانی بیان کرد: به نظر می‌رسد که بیماری روند خوبی را طی کرده، اما همچنان باید نگران پیک دوم و سوم آن باشیم.  حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت کشورمان اگر تا یک سال آینده این بیماری را بگیرند و آنتی بادی محافظت کننده در خون شان به وجود آید، ویروس کرونا برایشان عادی خواهد شد.

او افزود: ویروس کرونا مانند آنفلوآنزا یا یک سرماخوردگی شدید بالاخره بومی خواهد شد. البته زمانی که کرونا بومی شود، باز هم می‌تواند در فصل زمستان مانند آنفلوآنزا آسیب رسان باشد اما به شدت الان، محدودیت ایجاد نخواهد کرد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: در واقع ویروس ساختار متفاوتی دارد که خوشبختانه ایران و کشور‌های درگیر دیگر توانسته اند تا حدودی آن را شناسایی کنند. موتاسیون ژنتیکی (جهش ژنتیکی) شدیدی که باعث تغییر ماهیت ویروس شده باشد هنوز در دنیا اتفاق نیفتاده است، ولی بعید نیست که در آینده بروز کند. کُندی سرعت جهش این ویروس ممکن است باعث شود ویروس کرونا بر خلاف آنفلوانزای فصلی (که سالانه نیاز به واکسن جدید دارد) تنها به یک واکسن واحد نیاز داشته باشد.

او افزود: بیماری کاملا دو مرحله‌ای است. ابتدا به صورت تب، سرفه و بدن درد خود را نشان خواهد، اما برخی دیگر ممکن است با گذشت ۵ روز علائم شدیدی از خود نشان دهند. معمولا بیماری کرونا در افراد میانسال، جوان و حتی کودکان با علائم گوارشی مثل اسهال و بی اشتهایی و درد شکم بروز می‌کند.


بیشتر بخوانید: 

۸ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا؛ از ظهور ورزش مجازی تا تکیه بر ربات‌ها

علائم کرونا از مشکلات تنفسی به سمت گوارشی تغییر کرده است

نقش ویتامین c در پیشگیری و درمان کرونا

نکاتی که باید در مراقبت از مادران باردار در شرایط کرونایی رعایت کنیم

بیماری‌هایی که پس از شیوع ویروس کرونا افراد را تهدید می‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویروس آنفولانزا دارای تیپ های مختلفی است و واکسن آن متناسب با هر تیپ متفاوت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آنفولانزا واكسن داره
آخرین اخبار