مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق مسلح در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق مسلح سواری ۴۰۵ و کشف سلاح به کار رفته در این سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو پژو ۴۰۵ در بخش میمند شهرستان فیروزآباد، موضوع شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی فیروزآباد با انجام کار‌های فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی، موفق به شناسایی مخفیگاه این سارق مسلح در یکی از محله‌های این شهرستان شدند و در یک عملیات ضربتی، وی را دستگیر و خودرو مسروقه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به سرقت مسلحانه خودرو پژو ۴۰۵ اقرار کرد، افزود: متهم علت و انگیزه خود را اختلاف حساب با شاکی بیان داشته است.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۳۶ کیلو مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۳۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در شهرستان داراب خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: مأموران انتطامی پاسگاه رستاق هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس-داراب، به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو میزان ۱۱۴ کیلو حشیش و ۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

انهدام اعضای باند ۵ نفره سارقان سابقه دار با ۱۰۰ فقره سرقت

جانشین فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری اعضای باند ۵ نفره سارقان با اعتراف به ۱۰۰ فقره سرقت در کازرون خبر داد.

سرهنگ یوسف مبک‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مغازه در شهرستان کازرون، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به تشدید گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر کازرون برای شناسایی متهمان، افزود: با تحقیقات همه جانبه پلیسی و اقدامات شبانه روزی، سریالی و باندی بودن سرقت‌ها برای ماموران انتظامی محرز شد.

او با بیان اینکه پس از بررسی شیوه و شگرد سرقت‌های صورت گرفته و سرنخ‌های به دست آمده، مخفیگاه متهمان در شهر کازرون شناسایی شد، ادامه داد: گروهی از ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ ملک‌زاده بیان کرد: متهمان این پرونده که ۵ نفر بودند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات پلیسی به ۱۰۰ فقره سرقت منزل و مغازه در شهرستان کازرون اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس به سابقه‌دار بودن متهمان اشاره کرد و اضافه کرد: سارقان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

او با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی، سهل‌انگاری و استفاده نکردن از تجهیزات بازدارنده را علت عمده وقوع سرقت‌ها اعلام کرد و از شهروندان خواست با مجهز کردن منازل و مغازه‌های خود به تجهیزات حفاظتی و امنیتی، از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

کشف ۹ هزار لیتر بنزین قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۹ هزار لیتر بنزین قاچاق در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: ماموران انتظامی نی‌ریز با اقدامات تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک باغ در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان، موفق شدند میزان ۹ هزار لیتر بنزین قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص حمل و نقل و نگهداری فرآورده‌های سوختی را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف خودرو مسروقه کمتر از یک ساعت در شیراز

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه در کمتر از یک ساعت پس از وقوع سرقت خبر داد.

سرهنگ داریوش توکلی بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در حوزه کلانتری ۳۰ رکن آباد شیراز و اعلام به همه گشت‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت نیسان که در کمربندی به صورت بلاصاحب رها شده بود مشکوک شدند.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه ماموران پس از استعلام از مرکز مطلع شدند که خودرو مسروقه می‌باشد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق کماکان ادامه دارد.

رئیس کلانتری ۲۳ گلدشت شهرستان شیراز تصریح کرد: عوامل انتظامی به صورت شبانه روز آماده خدمات رسانی به شهروندان است و هیچگونه اجازه‌ای به مجرمان برای از بین بردن امنیت نخواهد داد.

جان باختن مرد ۶۲ ساله بر اثر سقوط از کوه

فرمانده انتظامی سپیدان گفت: مردی ۶۲ ساله بر اثر سقوط از کوه‌های اطراف روستای هرایجان این شهرستان، جان خود را از دست داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه‌های اطراف روستای "هرایجان" این شهرستان، بلافاصله یک تیم از نیرو‌های انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند فردی حدودا ۶۲ ساله برای تفریح به آن کوه رفته که به دلیل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: از سفر به مناطق کوهستانی به صورت تنهایی جدا پرهیز کنید تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

توقیف ۲ موتورسیکلت و کشف ۳۱ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت و کشف ۳۱ کیلو تریاک در بازرسی از آن‌ها خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، هنگام گشت زنی در گردنه هرمود، به ۲ دستگاه موتورسیکلت مظنون و سریعا وارد عمل شدند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند موتورسیکلت‌ها را متوقف و در بازرسی از زین آنها، ۳۱ کیلو تریاک کشف کنند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در این خصوص راکبان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.