نتایج مطالعات یک موسسه تحلیلی نشان می‌دهد اتباع سیاه‌پوست و آسیایی در انگلیس تا دو و نیم برابر بیشتر از سفیدپوستان این کشور احتمال دارد به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ فوت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، موسسه مطالعات مالی انگلیس (Institute of Fiscal Studies) در گزارشی به مقایسه قومیت و نژاد با شمار جانباختگان ویروس کرونا در بیمارستان‌های انگلیس پرداخت.

بر اساس گزارش این موسسه، انگلیسی‌های سیاهپوست و آسیایی‌ها تا دو و نیم برابر بیشتر از سفیدپوستان این کشور احتمال دارد به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ فوت کنند.

نژاد و قومیت این افراد علت ابتلای آن‌ها به کرونا نیست بلکه شرایط سخت پذیرش رنگین پوستان انگلیس در بیمارستان‌های این کشور علت اصلی ابتلا و جان باختن آنهاست. طبق این گزارش، سیاهان آفریقایی تبار ۳ برابر بیشتر از جمعیت سفید پوستان بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد شمار جان‌باختگان کووید-۱۹ در میان پاکستانی‌ها ۲.۷ برابر و در میان سیاهان کارائیب ۱.۷ برابر بیشتر از سفیدپوستان بوده است.

راس وارویک، پژوهشگر اقتصادی در موسسه مطالعات مالی معتقد است مرگ ناشی از ویروس کرونا در نژاد‌های ساکن در انگلیس، بعید است صرفا به موضوع نژاد مربوط شود. از آنجا که سیاه‌پوستان آفریقایی‌تبار تمایل به اشتغال در بخش خدمات عمومی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند. آسیایی‌ها که در میان آن‌ها بنگلادشی نیز به وفور مشاهده می‌شوند نیز به دلایل قومیتی و نژادی بخت چندانی در برابر سفیدپوستان انگلیسی ندارند.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد بسیاری از گروه‌های اقلیت در شهر‌هایی مانند لندن و بیرمنگام در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند، که موارد کووید-۱۹ بیشتری در میان آن‌ها ثبت شده است. بنابر گزارش این موسسه، بیشتر اقلیت‌های قومی نیز به طور متوسط جوان‌تر از جمعیت عمومی انگلیس هستند و این امر باعث می‌شود آن‌ها در برابر بیماری آسیب پذیرتر شوند.

گزارش‌های جداگانه نشان داده است افرادی که در فقیرترین مناطق انگلیس و ولز زندگی می‌کنند، بیش از دو برابر میزان کسانی که در مناطق مرفه زندگی می‌کنند، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا می‌میرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار