نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: غیر نظامیان هنوز هم از انفجارها، ترورهای هدفمند و سایر پیامدهای جنگ پایدار در افغانستان رنج می‌برند و طرف‌های درگیر از همین حالا باید برای کاهش خشونت اقدام کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: غیر نظامیان هنوز هم از انفجارها، ترورهای هدفمند و سایر پیامدهای جنگ پایدار در افغانستان رنج می‌برند و طرف‌های درگیر از همین حالا باید برای کاهش خشونت اقدام کنند.

خلیلزاد با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل در مورد تلفات غیرنظامیان در افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت: تمامی طرف‌های درگیر از همین اکنون برای کاهش خشونت اقدام کنند و دولت افغانستان و گروه طالبان تلاش نمایند روند رهایی زندانیان را سرعت بخشیده و خشونت را کاهش دهند.

خلیلزاد تاکید کرد که رهایی زندانیان و کاهش خشونت سریع‌ترین راه برای وارد شدن به مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس کامل و دائمی است.

وی افزود: تاخیر در این روند، به معنی تلفات بیشتر غیر نظامیان، آن هم در زمانی است که باید با ویروس کرونا مبارزه کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرد که گزارش هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نشان می دهد که میزان تلفات غیرنظامیان کاهش یافته، اما افزایش حملات اخیر طالبان و مرگ و میر غیرنظامیان، این دستاوردها را به خطر انداخته است.

 وی حملات اخیر طالبان و واکنش نیروهای امنیتی افغانستان را یک چرخه‌ پیچیده و منفی خوانده و خواستار تغییر آن شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.