مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در این استان ادامه داشت و از حداقل ۱۰ نقطه بارندگی گزارش شد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته از حداقل ۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، خاش، زاهدان و سراوان بارندگی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره این سامانه از پراکندگی زیادی برخوردار بوده است، افزود: اکثر بارش‌های این سامانه خارج از ایستگاه بوده، اما با این حال از ایستگاه‌های بزمان ۴، «مارندگان» خاش ۳، «رحمن آباد» ایرندگان خاش، ۲.۵، «ایرندگان» و «کارواندر» خاش ۲، «چاهشور» دلگان و «تیغ آب دامن» ایرانشهر ۱.۵و «نصرت آباد» زاهدان ۱ میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا یکشنبه در سطح استان شرایط برای رشد ابر، رگبار‌های پراکنده گاهی رعد و برق و تند باد موقتی مهیاست.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگبار‌های بهاری، احتمال جاری شدن موقتی رواناب در مناطق مرتفع جنوب وجود دارد.

حیدری تصریح کرد: در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان وزش باد، برخی نقاط بعدازظهر‌ها باد شدید و گردوخاک تداوم خواهد داشت.

وی گفت: روز یکشنبه بر روی دریا وزش باد به نسبت شدید روی می‌دهد که منجر به مواج شدن دریای عمان می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار