آیفون SE جایگزینی مناسب برای گوشی‌های اندرویدی

به گفته مدیرعامل اپل، نسل جدید آیفون SE، دلیل جدید کاربران اندروید برای روانه شدن به سمت دستگاه‌های iOS خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته، اپل نسل دوم iPhone SE را معرفی کرد. این گوشی از روی آیفون ۸ مدل سازی شده است و صفحه نمایش ۴.۷ اینچی LCD و اسکنر اثر انگشت Touch ID را در اختیار شما قرار می‌دهد. بر روی صفحه نمایش هیچ ناچ و Face ID وجود ندارد. به جای تراشه A11 Bionic که برای به کار انداختن آیفون ۸ استفاده شده است، اپل A13 Bionic SoC را در آیفون SE جدید قرار داده است. این همان تراشه ۷ نانومتری است که در مدل‌های آیفون ۱۱ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپل همچنین پردازنده جدید Signal Image (ISP) را اضافه کرده است که طبق گفته این شرکت، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود در پشت گوشی را به بهترین تنظیمات دوربین تک در یک تلفن هوشمند تبدیل کرده است. آیفون نسل دوم iPhone SE با قیمت ۳۹۹ دلار با پیکربندی ۶۴ گیگابایتی، ۴۴۹ دلار با پیکربندی ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۵۴۹ دلار با ۲۵۶ گیگابایت حافظه به فروش می‌رسد. این تلفن هوشمند در رنگ‌های سیاه، سفید و قرمز موجود است.

مدیرعامل اپل از تاثیر آیفون SE در روانه شدن کاربران اندرویدی به سمت iOS گفت

شیوع ویروس کرونا و استقبال خریداران از محصولات اپل

در تماس کنفرانسی دیروز تیم کوک، به دنبال انتشار درآمد سه ماهه دوم مالی، از مدیرعامل اپل سؤال شد که آیا نرخ بیکاری بالا و اقتصاد ناکام باعث می‌شود که مصرف کنندگان آیفون‌های ارزان قیمت کمتر به فکر خرید این دستگاه باشند. کوک با بیان اینکه هیچ مدرکی در این باره ندیده است، پاسخ داد. وی اظهار داشت که: "من پاسخ جدی مشتریان نسبت به iPhone SE را دیدم که مقرون به صرفه‌ترین آیفون ما است." این مقام اجرایی ادامه داد: "بسیاری از علاقه‌مندان به آیفون SE جدید، دو دلیل اصلی دارند که بخواهند این دستگاه را بخرند. کسانی هستند که می‌خواهند تلفنی با فرم کوچکتر، اما با جدیدترین فناوری داشته باشند و بعضی مایل به تغییر از تلفن اندرویدی به یک دستگاه iOS هستند."

مدیرعامل اپل از تاثیر آیفون SE در روانه شدن کاربران اندرویدی به سمت iOS گفت

مدیرعامل اپل همچنین خاطرنشان کرد: "در حالی که همه جهان از شیوع ویروس کرونا رنج می‌برد، اپل آخرین نسخه‌های iPad Pro را با قیمت پریمیمش عرضه کرد. با وجود گزینه‌های رنگ طوسی و نقره‌ای، این دستگاه ۱۱ اینچی که تنها با وای‌فای کار می‌کند برای هر کدام از پیکربندی‌های خود، قیمت متفاوتی دارد. این دستگاه با قیمت ۷۹۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۸۹۹ دلار برای ۲۵۶ گیگابایت ذخیره سازی، ۱۰۹۹ دلار برای ۵۱۲ گیگابایت ذخیره سازی و ۱۲۹۹ دلار برای ۱ ترابایت ذخیره سازی به فروش می‌رسد. مدل ۱۲.۹ اینچی آن برای ۱۲۸ گیگابایت ذخیره سازی ۹۹۹ دلار قیمت دارد و همچنین برای نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت به ترتیب ۱۲۹۹، ۱۴۹۹ و ۱۲۹۹ دلار باید هزینه کنید. کسانی که خواهان اتصال سیم‌کارت هستند باید ۱۵۰ دلار به قیمت‌های فوق الذکر اضافه کنند.

مدیرعامل اپل از تاثیر آیفون SE در روانه شدن کاربران اندرویدی به سمت iOS گفت

اپل همچنین در حال ارائه یک Keyboard Magic جدید است که به هر دو مدل آیپد پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ با آهنربا متصل می‌شود. همچنین دارای صفحه لمسی و صفحه کلید QWERTY با نور پس زمینه است. این لوازم جانبی برای دستگاه‌های ۱۱ اینچی ۲۹۹ دلار و تبلت‌های ۱۲.۹ اینچی ۳۴۹ دلار قیمت دارد. کوک می‌گوید که علی رغم شیوع ویروس کرونا، پذیرش برای iPad Pro جدید "فوق العاده خوب" بوده است و وی هنوز ندیده است که مشتریان اپل بخاطر مشکلات اقتصادی، مدل‌های ارزان قیمت را بخرند.

رقیب احتمالی آیفون SE در آینده‌ای نزدیک

آیفون SE ممکن است بعدا با گوشی هنوز معرفی نشده پیکسل ۴a در اواخر سه ماه جاری به رقابت بپردازد. قیمت گوشی پیکسل جدید از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود و این دستگاه دارای صفحه نمایش ۵.۸ اینچی است و از یک دوربین ۱۲.۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که انتظار داریم دوربین موجود در آیفون SE به چالش بکشد.

مدیرعامل اپل از تاثیر آیفون SE در روانه شدن کاربران اندرویدی به سمت iOS گفت

در مورد نسل دوم آیفون SE، کوک گفت: "من انتظار دارم فروش این دستگاه در شرایطی که درآمد در حد متوسط است، بیشتر باشد. من انتظار دارم تعداد نسبتا خوبی به سمت دستگاه‌های iOS بیایند. این یک پیشنهاد باورنکردنی است. این دستگاه مقرون به صرفه از سریعترین تلفن‌های اندروید نیز سریع‌تر است. "

انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت اپل ، آیفون se
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط برند هست پول برنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا استفاده نکردی حرف نزن خدای کیفیته
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من آیفون خوبه هم اندروید، بستگی به شما داره
Iran (Islamic Republic of)
ابتدا تو د
۱۲:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیفون اصلا بدرد نمیخوره هیچی روش نصب نمیشه و خیلی بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی نه آیفون داری نه چیزی دربارش نمیدونی نظر نده. آیفون هم برنامه روش نصب میشه هم از اندروید سریعتر هم مثل اندروید هنگ نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد نوروزی
۲۲:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقا آیفون فقد مد هستش بدرد نمیخوره نه دوربینش خوبه نه سخت افزار
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۲:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیفون از همه نظر از گوشی های اندروید بهتر است بخصوص سخت افزاری با دوام هستند
Japan
ایرانی
۲۱:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حاجی ایفون ۴۰۰ دلاری رو زدن ۱۳ میلیون ، یعنی دلارو ۳۰ تومن در نظر گرفتن ، نظارت نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظرم آیفون بدرد نخور ترین چیزیه که بشر ساخته.
بعد میخوا جای انروید رو بگیره. واقعا مسخرس.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من خودم گوشیم اندرویدی وای مجبور شدم اندرویدی بگیرم چون ارزونتر و ب درد نخورتر از ایو اس هست بعد دوستمون میگه آیفون مسخره س واقعاً که
من قبلش ویندوز داشتم که بهظرم بهترین سیستم عامل جهان بود که متاسفانه با بی تدبیری شکست خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نظرت بدرد خودت میخوره اندرویدی مسخره.
آخرین اخبار