رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بمباران محموله مواد غذایی و کالا‌ها از سوی متجاوزان در گذرگاه «عفار» را محکوم و آن را در چهارچوب محاصره دوگانه مردم این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد علی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن حمله ائتلاف سعودی به مرکز گمرک «عفار» در استان بیضاء را محکوم کرد.

وی گفت: بمباران محموله مواد غذایی و کالا در این گمرک از سوی ائتلاف سعودی جنایتی در چهارچوب محاصره دوگانه مردم یمن است.

عضو ارشد شورای سیاسی انصار الله یمن در صفحه توئیتر خود نوشت: حمله دشمن به گمرک عفار جنایت جنگی از پیش تعیین شده است و «ارتکاب قتل عام» برجسته‌ترین عنوان برای این ائتلاف با توجه به جنایاتی است که در طول سال‌های جنگ علیه یمن مرتکب شده است.

وی افزود: جنگنده‌های دشمن با تشدید روز افزون حملات خود تمدید آتش‌بس را اجرایی می‌کنند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی صبح امروز (شنبه) به مرکز گمرک «عفار» در استان بیضاء حمله کردند که به آتش‌سوزی ۱۱ کامیون حامل مواد غذایی و کالا و موتور برق منجر شد.

در این حمله ۳ نفر زخمی و چند نفر از جمله دو فرد خارجی مفقود شدند که احتمال به شهادت رسیدن آن‌ها به علت گسترده بودن حملات و خسارات وارد شده وجود دارد. نیرو‌های یمنی هم‌اکنون در حال اجرای عملیات جستجو هستند.

این مرکز پس از اینکه بندر حدیده از سوی متجاوزان سعودی محاصره شد از نوامبر ۲۰۱۹ گذرگاه اصلی برای ارسال مواد غذایی به یمن است و از ابتدا سازمان ملل در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفته است.

اداره این گمرک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اولین باری نیست که این گذرگاه مورد حمله متجاوزان سعودی قرار گرفته، اما این بار خسارات فراوانی وارد شده است و حملات گسترده و مداوم است.

این اداره اعلام کرد تمام مسئولیت این حمله را به عهده کشور‌های متجاوز و سازمان ملل است و  سازمان‌های بین‌المللی را به حمایت از ورودی‌های شهر و شهروندان در برابر جنایت‌های متجاوزان فرا خواند.

عربستان سعودی علی‌رغم آنکه اعلام کرده پیشنهاد سازمان ملل برای استقرار آتش‌بس در یمن پس از شیوع ویروس کرونا را پذیرفته است، به طور مداوم به حملات هوایی خود علیه مردم بی دفاع این کشور ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار