دولت آمریکا، عضو کارگروه ویژه مقابله با کرونا را از شهادت دادن در کنگره برای شفاف‌سازی نحوه پاسخ‌دهی دولت به شیوع ویروس کرونا منع کرده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید شهادت دادن آنتونی فائوچی، عضو کارگروه ویژه مقابله با کرونا و مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در کنگره آمریکا را که به درخواست نمایندگان دموکرات صورت گرفت، ممنوع اعلام کرد.

دموکرات‌های کنگره خواستار حضور دکتر فائوچی در کنگره آمریکا شدند تا درباره نحوه پاسخ دادن دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به همه گیری ویروس کرونا در این کشور، که تاکنون ۶۵ هزار نفر را به کام مرگ کشانده، توضیح دهد.

یک مقام دولتی روز جمعه به دموکرات‌های کنگره اطلاع داد که آنتونی فائوچی از شهادت در کنگره منع شده است. این نشست استماع قرار بود هفته آینده با حضور عضو کارگروه بحران کاخ سفید به بررسی پاسخ دهی دولت به شیوع ویروس کرونا بپردازد. فائوچی پیشتر گفته بود اگر دولت ترامپ زودتر اقدام می کرد، آمریکایی های کمتری قربانی می شدند.

ترامپ دست کم یکبار مستقیما از پاسخ دادن دکتر آنتونی فائوچی به سوالات رسانه‌ای در مورد مصرف داروی هیدروکسی کلروکین ممانعت کرده است و گفته می‌شود یکی از مقامات سیاسی ترامپ تلاش کرده است که فائوچی را مجاب کند که بگوید هیدروکسی کلروکین می‌تواند درمانی برای کرونا باشد.

در تاریخ ۱۲ آوریل، رئیس جمهور یک پیام توئیتری انتقادی را درباره فائوچی منتشر کرد. این به خاطر بخشی از اظهارات این دانشمند در برابر یکی از کمیته‌های کنگره درباره ناکامی‌های کشور در پاسخ به بیماری کرونا بود.

نحوه مدیریت بحران کرونا در آمریکا که با موج گسترده همه گیری و آمار بالای قربانیان همراه است، از موضوعات مورد انتقاد از سوی کنگره و رسانه‌های این کشور است. به ویژه اینکه رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به وضع فاجعه بار این بیماری، که کشورش را در صدر کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و قربانی قرار داده، سعی در بازگشایی اقتصاد و بازگرداندن مردم به سرکارشان دارد.

در حال حاضر آمریکا با بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۶۲ هزار و ۷۷۶ فوتی در صدر کشور‌های جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
طرفدارلی آزادی بیان کجان ؟
هر کشوری با تهدید علیه امنیت ملی مقابله می کنه ولی درباره ایران میشه نقض ازادی بیان
آخرین اخبار