مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: آموزش مجازی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش ۱۰۰ فیلم کوتاه برگزیده کودک و نوجوان، از سوی دفتر تخصصی سینما آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مصطفی حیدری مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در خصوص برگزاری دوره آموزش مجازی فیلم‌نامه‌نویسی اظهار داشت: سلسله‌نشست‌های تحلیلی-آموزشی فیلم‌نامه‌نویسی را در سال ۹۵ با عنوان "از ایده تا فیلم" با حضور ۱۴ استاد شاخص و برگزیده کشور برگزار کردیم که در سال ۹۶ درسنامه صوتی آن آماده شد و با توجه به اینکه فیلم‌نامه‌نویسی یکی از اولویت‌های دفتر تخصصی سینما است تصمیم گرفتیم آرشیو تصویری خود را نیز در این خصوص ارائه دهیم.

او  افزود: این دوره همزمان با هفته فرهنگی اصفهان آغاز شده و فیلم‌های آن ساعت ۱۸ روز‌های زوج در صفحه فرهنگسرای مجازی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان (vcci.ir) و دفتر تخصصی سینما در اینستاگرام و کانال در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

حیدری  ادامه داد: زمان هر قسمت حداکثر ۱۵ دقیقه است که با اطلاعات موجود، آموزش مجازی فیلم‌نامه‌نویسی در مجموع حدود ۲۵۰ ویدئوی آموزشی را شامل می‌شود که دسترسی به تمام آن‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

به گفته، مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مباحث ارائه‌شده این دوره آموزشی توسط چهره‌های شاخصی، چون فرهاد توحیدی، جمشید خانیان، حمید دهقان‌پور، شادمهر راستین، سیدسعید رحمانی، شاهپور شهبازی، امیر عربی، جابر قاسمعلی، مهران کاشانی، محمد گذرآبادی، سیاوش گلشیری، فرزاد موتمن، فدیا نوراللهیان و امیررضا نوری پرتو تدریس شده است.

او به برنامه "۱۰۰ فیلم" اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان در ذیل جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۶ حدود ۱۰۰ فیلم کودک و نوجوان تولید کرد که صرفاً در یک نوبت این جشنواره اکران شد و یا برخی توسط سازندگان در جشنواره‌های دیگر ارائه گردید و این فیلم‌ها هیچ‌گاه به اکران عمومی در نیامد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر ۱۰۰ فیلم را در فرهنگسرای مجازی سازمان بارگذاری کنیم تا عموم علاقه‌مندان بتوانند تماشا کنند.

حیدری بیان کرد: نمایش این فیلم‌ها از پنج شنبه ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده و در ادامه ساعت ۱۸ روز‌های فرد پخش می‌شود و تماشای این فیلم‌ها نیز رایگان است.

او تصریح کرد: در هفته فرهنگی اصفهان تلاش کردیم چهره‌های تأثیرگذار سینمای اصفهان همچون عبدالحسین سپنتا، امراله احمدجو، کیومرث پوراحمد، مرحوم اکبر خواجویی، مرحوم زاون قوکاسیان، فیلمسازان سینمای آزاد اصفهان و سیدمحسن طباطبایی را معرفی کنیم که ملاک انتخاب آن‌ها این بود که هر یک از آن‌ها در اصفهان زیست داشته و یا در شهر خود فیلم و سریال ساخته و از پتانسیل و ظرفیت‌های بومی و جغرافیایی و حتی عوامل اصفهانی استفاده کرده بودند.

حیدری  افزود: این فاز نخست معرفی چهره‌های تأثیرگذار سینمای اصفهان است که این طرح در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره برنامه‌های این دفتر در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: تلاش کردیم فیلم‌های خارجی تأثیرگذار، انگیزشی و امیدبخشی که حال مردم را خوب کند را معرفی کنیم که جزو فیلم‌های مطرح سینمای جهان بودند و خوشبختانه بازخورد خوبی داشت. لینک این فیلم‌ها در فرهنگسرای مجازی اصفهان بخش "فیلم ببین" قابل دسترسی می‌باشد. همچنین به معرفی فیلم‌های مستند پرداختیم که لینک آن‌ها در کانال دفتر تخصصی سینما در دسترس است. از طرفی در سال گذشته برخی از برنامه‌های دفتر از جمله کارگاه آموزشی "تعامل با سوژه در سینمای مستند" و برنامه "اصفهان در روایت ۱ و ۲" را به صورت محصولات تصویری ارائه داده ایم.

حیدری بیان کرد: برای ادامه سال جدید نیز در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره مبانی نقد ۳، تکمیل ارائه محصولات تولیدی مانند تاریخ شفاهی سینمای اصفهان، چاپ چند کتاب و ... هستیم که با بهترشدن شرایط نسبت به برگزاری آن‌ها اقدام می‌شود.علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری می‌توانند به صفحه و وب‌سایت فرهنگسرای مجازی این سازمان به نشانی vcci.ir و صفحه instagram.com/isfahanfarhang مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.