استاندار خوزستان با بیان اینکه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک پروژه ای بومی است، گفت: شرکت لوله سازی اهواز نقش مهمی در اجرا و بهره برداری این پروژه ایفا می‌کند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از شرکت لوله سازی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقش این شرکت در پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک اشاره کرد و گفت: لوله سازی اهواز در این پروژه استراتژیک نقش مهمی دارد و لوله‌های نهایی انتقال نفت گوره به جاسک در این شرکت تولید می‌شود.

او با بیان اینکه ورق‌های مورد نیاز تولید لوله‌های خط انتقال نفت با همکاری فولاد اکسین خوزستان تامین می‌شود، افزود: خط تولید لوله‌ها با کیفیت بسیار بالا و به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند و هم اکنون پوشش لوله‌ها با اصلاح خط تولید و با استفاده از تخصص نیرو‌های انسانی داخلی در حال انجام است، این در حالی است که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت.

شریعتی با بیان اینکه شرکت لوله سازی اهواز توانسته نقش مهم و محوری محول شده را به خوبی ایفا کند، اظهار داشت: این شرکت موظف است لوله‌های ۵۰۰ کیلومتر از خط انتقال نفت گوره به جاسک را تولید کند که در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر آن تکمیل و تحویل داده شده که با راه اندازی سایر شرکت‌های لوله سازی، ۲۰۰ کیلومتر باقیمانده تولید و تحویل شود، در غیر اینصورت با درخواست و سفارس وزارت نفت، تولید مابقی لوله‌ها نیز در لوله سازی اهواز انجام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان کرد: بحمدالله برای اولین بار است که این صنعت از تولید ورق و اسلب تا لوله کاملا بومی است، همچنین پوشش لوله‌ها نیز برای نخسین بار در شرکت لوله سازی اهواز در حال انجام است که توانایی متخصصان داخلی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه آزمایشگاه فعال در این شرکت، آزمایشگاهی مرجع و پیشرفته محسوب می‌شود که تاییدیه نهایی لوله‌ها و ورق‌های تولیدی فولاد اکسین باید در این آزمایشگاه تایید و صادر گردد.

تولید لوله اسپیرال در انحصار شرکت لوله سازی اهواز

استاندار خوزستان در ادامه به راه اندازی خط تولید لوله اسپیرال در لوله سازی اهواز اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته یکی از خطوط تولید مربوط به صنعت آب بوده و همچنان است و با توجه به اینکه تمایل به مشارکت این شرکت در صنعت گاز هم بوجود آمد، با هزینه‌ای معادل ۴ میلیون یورو خط تولید اصلاح و خط تولید اسپیرال راه اندازی شد.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: از شرکت گاز ایران و شرکت مهندسی توسعه و گاز ایران که با توجه به درخواست خود از شرکت لوله سازی و هزینه‌های محول شده به این واحد تولیدی، سفارشات لازم را بدهند تا این مجدد فعالیت کرده و تولیدات خود را ادامه دهد تا در سال جهش تولید شاهد افزایش تولیدات و فراهم شدن شرایط اشتغال پایدار برای کارگران این شرکت باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.