یک آموزگار اهل امیدیه به مناسبت روز معلم دوران محصل بودن خود را تا معلمی روایت کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تقویم رسمی ایران ۱۲ فروردین ماه مصادف با شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است. به همین علت سراغ یکی از آموگاران خوزستانی رفتیم تا کمی از شغل خود در اوضاع کرونایی بگوید.

سید علی حسین چام آموزگار اهل امیدیه است و خود تا سن ۱۰ سالگی از تحصیل بازمانده بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پس از آن به دلیل علاقه ام به درس از پشت پنجره حرف‌های معلم را گوش می‌دادم.

او افزود: این کار را به مدت ۲ تا ۳ ماه انجام دادم و بعد از آن یک نفر از روستا من را در مدرسه ثبت نام کرد. از آن پس تحصیل را آغاز کرده و با خود پیمان بستم تا معلم شوم و دانش آموزان روستایی را آموزش دهم.

روایت یک آموزگار اهل امیدیه از دوران محصلی تا معلمی خود

حسین چام با بیان اینکه ۲۷ سال است در روستا‌های محروم آموزش می‌دهد اظهار داشت: مسیر‌های بیشتر روستا‌ها صعب العبور بوده و گذر از آنان سخت است، اما علی غم این مسئله من کار خود را دوست دارم و به عشق دانش آموزان ادامه راهم را همچنان ادامه می‌دهم.

توزیع بسته های آموزشی در مناطق روستایی

این آموزگار اهل امیدیه بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس برای چند تن از دانش آموزان که تلفن همراه دارند از طریق ضبط فیلم و ارسال آن در فضای مجازی آموزش‌های لازم را به آنان می‌رساندم، اما با توجه به کمبود ارتباطات در برخی روستا‌ها و بعضا نبود اینترنت، تصمیم گرفتم تا بسته‌های آموزشی را با هزینه شخصی خود به دست عده‌ای از محصلان روستا‌های کم برخوردار برسانم.

روایت یک آموزگار اهل امیدیه از دوران محصلی تا معلمی خود

سید علی حسین چام با اشاره به اطلاع داشتن آموزش و پرورش از این اقدام خود ادامه داد: در ابتدا با بودجه خود بسته‌های آموزشی را به درب خانه‌های مردم می‌رساندم، اما بعد از اطلاع مدیریت اداره آموزش پرورش امیدیه که متوجه شدند کار‌ها را تماما با هزینه شخصی انجام می‌دهم، بسته‌های آموزشی را تهیه و در اختیار معلمان کلیه مدارس دور افتاده قرار دادند تا در میان دانش آموزان پخش شود و آنان از تحصیل باز نمانند.

روایت یک آموزگار اهل امیدیه از دوران محصلی تا معلمی خود

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.