معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:هم‌زمان با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا آزمایش تشخیص کرونا در آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا بنفشه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کاشان پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز فعالیت‌های تحقیقاتی خود را برای مبارزه با این ویروس آغاز کردند، اظهار کرد: در سه هفته پایانی سال گذشته ۱۰ طرح تحقیقاتی از طرف اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طراحی و با اخذ کد اخلاق انجام شد.

او با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌های تحقیقاتی در یکی از مهمترین مجله‌های علمی تحقیقاتی رادیولوژی منتشر شد، گفت: محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال انجام تحقیقی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تأثیر دارو‌های گیاهی برای درمان کرونا هستند.

 

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، تصریح کرد: در این آزمایشگاه که با همکاری معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأسیس شده است، دقیق‌ترین آزمایش تشخیص کرونا هم‌زمان با پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا در حال انجام است.

بنفشه در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت هسته‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها که دارای خروجی مناسبی بوده طراحی و تولید شیلد حفاظتی و محلول ضدعفونی کننده سطوح در حجم بالا است.

او با اشاره به اینکه پرسنل داروخانه و دکتر‌های داروساز در خط مقدم مواجهه با بیماران و مردم هستند، اضافه کرد: ریسک ابتلاء به ویروس کرونا در بین کادر درمانی و بهداشتی به خصوص پرسنل داروخانه و دکتر‌های داروساز و افراد رادیولوژیست به مراتب بالاتر از بقیه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نقش داروخانه‌ها در کنترل اپیدمی کرونا را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بسیاری از مردم برای تأمین دارو، مشاوره و گرفتن تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند که این مهم نشان از اهمیت این موضوع است.

او با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی و بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کاشان کم نظیر بود، گفت: این مهم مرهون توزیع مناسب تولیدکننده‌ها و زحمات و خدمات ارائه شده در سطح معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و همکاری بین بخشی دستگاه‌های مختلف است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار