یوسف بن علوی: سیاست‌های اسرائیل عواقب ناگواری در منطقه دارد

وزیر امور خارجه عمان از کشور‌های عضو این اتحادیه خواست برای جلوگیری از شهرک سازی و سیطره رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین تلاش کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را به عهده دارد اعلام کرد: «سیاست‌های تل آویو عواقب ناگواری در منطقه دارد.»

یوسف بن علوی از کشور‌های عضو این اتحادیه خواست برای جلوگیری از طرح شهرک سازی و سیطره رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطین تلاش کنند.

وزاری خارجه اتحادیه عرب روز گذشته (پنجشنبه) ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، آن را «جنایت جنگی تازه» و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین المللی دانستند.


بیشتر بخوانید: حماس: یاغی‌گری صهیونیست‌ها جز با اتحاد متوقف نمی‌شود


وزاری خارجه اتحادیه عرب ضمن درخواست از آمریکا برای خودداری از حمایت از این طرح، اعلام کردند کشور‌های عربی با استفاده از تمامی ابزار‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و مالی خود برای حمایت از هر گونه تصمیم فلسطین برای مقابله با الحاق کرانه باختری استفاده می‌کنند.

وزاری خارجه اتحادیه عرب همچنین از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواستند تا با تشکیل نشست اضطراری برای نجات فرصت دستیابی به صلح و راه حل دو دولتی در مناقشه فلسطین- اسرائیل و موضع‌گیری منطبق با تصمیمات بین‌المللی برای وادار کردن اسرائیل به توقف اجرای برنامه‌های استعماری خود، از جمله الحاق کرانه باختری و گسترش شهرک سازی‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار