سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اظهارات مقامات آمریکایی علیه این کشور درباره ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اظهارات مقامات آمریکایی علیه این کشور درباره ویروس کرونا انتقاد کرد.

بر این اساس، وی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در پکن گفت: بیماری کووید-۱۹ یک بلای طبیعی است. چین همانند آمریکا، قربانی این ویروس است. قربانیانی که سرنوشتی مثل هم دارند و باید با هم برای فائق آمدن بر مشکلات همکاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایالات متحده باید بداند که دشمنش، این ویروس است و نه چین. در این مقطع خاص، ما باید بر کنترل این بیماری همه گیر در داخل کشور‌های خود و همکاری‌های بین المللی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر تمرکز کنیم و نه اینکه به دیگران حمله کنیم. آمریکا نباید اسم چین را بدنام کند و در شیوع این ویروس ما را مقصر بداند.

شوانگ افزود: درخصوص به اصطلاح مجازات و پاسخگویی (چین) نیز باید بگویم برای این ادعا‌ها نه پایه و اساس حقوقی وجود دارد و نه در عرصه بین المللی سابقه‌ای داشته است. به یاد نداریم که به علت شیوع بیماری‌های همه گیری از قبیل آنفلوانزای پرندگان، ابولا یا زیکا کسی مجازات یا پاسخگو شده باشد.

این مقام چینی تاکید کرد: ضروری است جامعه بین المللی برای تقویت اعتماد متقابل تلاش و وحدت را تقویت کند و برای مقابله جمعی با این بیماری تعامل داشته باشد. تلاش برای تضعیف دیگران در نهایت تنها سبب ضربه وارد شدن به خود آن طرف می‌شود.

ترامپ به تازگی مدعی شده است ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده است. همچنین وی مدعی تهیه طرحی برای گرفتن غرامت از چین به دلیل شیوع این ویروس شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار