کارشناس هواشناسی گفت: با تشدید بارش باران در برخی استان ها احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در اکثر مناطق به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه فردا در اکثر مناطق کشور بارندگی تداوم خواهد داشت، افزود: روز شنبه بارش در اغلب مناطق کشور به جز هرمزگان، بوشهر و جنوب فارس استمرار می یابد.

نقشینه از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: روز شنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب در مناطقی از شمال غرب، غرب و سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش تقویت می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه به جز غرب و جنوب غرب در سایر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت و به تدریج این موج بارشی روز یکشنبه از کشور خارج می شود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در شمال شرق کشور بارش های محدودی خواهیم داشت، گفت: روز دوشنبه در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می شود.

به گفته نقشینه، امروز صبح در استان های فارس، ارسنجان، هرات یزد، ابرکوه،کوهرنگ، دوگنبدان،سپیدان فارس بارش های شدید رگباری داریم که طی ۲۴ ساعت گذشته در استان های یاسوج،کهگیلویه و بویراحمد و سپیدان فارس بارش های تجمعی داریم.

وی از وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در برخی استان ها خبر داد و گفت: امروز در استان های فارس، کرمان، مرکزی، سمنان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، اصفهان، بوشهر، شمال غرب هرمزگان، چهار محال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد و شرق خوزستان بارش ها تشدید خواهد شد که با این وجود احتمال بالاآمدن آب رودخانه و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی ادامه داد: روز جمعه در نیمه شمالی خراسان رضوی،خراسان شمالی،کرمان، جنوب یزد، جنوب فارس و شمال هرمزگان بارش های شدیدی رخ می دهد که برای این استان ها احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه و طغیان رودخانه وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند و همواره دستگاه های اجرایی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی از آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن اقدامات لازم را انجام دهند.

آسمان تهرانی تا یکشنبه بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز در برخی ساعات آسمان تهران ابری همراه با رگبار گاهی وزش باد شدید است.

وی ادامه داد: از روز جمعه تا بعدازظهر شنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری و در ارتفاعات بارش پراکنده رخ می دهد.

نقشینه از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: از بعدازظهر شنبه با نفوذ سامانه بارشی تا یکشنبه شب در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت و دوشنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است.

وی در پایان بیشینه دمای امروز را ۲۱ درجه سانتی گراد و بیشینه دمای جمعه را ۲۴ درجه و کمینه ۱۲ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار