دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج پیشنهاد آتش‌بس در ماه مبارک رمضان را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز‌ السراج و مستقر در طرابلس پیشنهاد آتش‌بس در ایام ماه مبارک رمضان را رد کرد. از سوی دیگر بنا بر پیشنهاد برخی از کشورهای خارجی، ارتش ملی لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر به صورت یک‌جانبه اعلام آتش‌بس موقت کرده است.

طی بیانیه مطبوعاتی که در روز پنج‌شنبه منتشر شده، شورای منتسب به دولت الوفاق، ضمن رد درخواست آتش‌بس موقت در ماه رمضان تاکید کرده که نیرو‌های حفتر پیش از این هم نسبت آتش‌بس وفادار نبوده‌اند و آن را نقض می‌کنند. دولت وفاق تاکید کرد: «تخلفات رخ داده باعث شده که هیچ‌گاه به آنچه که آتش‌بس خوانده می‌شد اعتماد نکنیم، زیرا عادت به خیانت  و بدعهدی وجود دارد».

دولت وفاق ملی لیبی ضمن محکوم کردن حفتر به جاه‌طلبی، هرگونه سازش با وی را بی‌معنی خواند. در این بیانه تاکید شده که دولت وفاق ملی همچنان به دفاع مشروع از خود ادامه می‌دهد و در هر زمان و مکانی که کانون تهدید را شناسایی کند، به آن حمله خواهد کرد».

گفتنی است، خلیفه حفتر تحت حمایت‌های برخی از کشورهای مرتجع عربی طی حملاتی به پایتخت لیبی قصد دارد تا دولت قانونی این کشور را از قدرت حذف کند، در حالی که دولت وفاق ملی مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار