طرح انتقال آب را با کلی گویی نمی توان محقق ساخت

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: با کلی‌گویی نمی‌توان طرح انتقال آب به شیراز را محقق ساخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر قادری منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم شورای اسلامی در نشستی که برای چگونگی انتخاب سرمایه‌گذار برای اجرای خط انتقال آب از سدهای تنگ سرخ بشار و رودخانه شش‌ پیر به شیراز برگزار شد، بیان کرد: در آینده ممکن است آب، عامل محدود کننده توسعه صنعتی و خدماتی در شیراز باشد به همین سبب باید در اجرای این خط انتقال آب تسریع شود.

او، تصریح کرد: اجرای این خط ۱۲۰ کیلومتری که امکان انتقال ۱۰۰ میلیون‌ مترمکعب آب به شیراز را دارد باید هر چه زودتر به مرحله اجرا درآید تا بتواند آب مورد نیاز آینده این شهر را تامین کند.

قادری ادامه داد: در طرح‌های انتقال آب، باید تامین آب صنعت و آب آشامیدنی روستاها را در کنار آب شرب شهرهای شیراز و صدرا مدنظر داشته باشیم.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه بنا نداریم به قیمت احجاف به سرمایه‌گذار، این طرح را اجرا کنیم، افزود: برای انجام این کار باید مدل هایی را طراحی کنیم که منافع سرمایه‌گذار را نیز تامین کند.

او، اضافه کرد: اگر مدل سرمایه‌گذاری درست طراحی شود و از سرمایه‌گذار انتظار غیرمعقول نداشته باشیم، بی‌شک در استان فارس هم سرمایه‌گذار و هم مجری خواهیم داشت.

بر این اساس در  این نشست مقرر شد، جلسه‌های هماهنگی برای تعیین سرمایه‌گذار و اجرای این طرح، هر ماه یک بار به صورت منظم برگزار و با تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت های سرمایه‌گذاری و مجری طرح با استفاده از مشارکت شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و مصرف کنندگان عمده آب، زمینه اجرایی شدن این طرح فراهم شود.

در این نشست که ۲ ساعت به طول انجامید، منتخبان مردم شیراز در مجلس یازدهم شورای اسلامی، مدیران عامل آب منطقه‌ای فارس، آبفای شیراز، منطقه ویژه اقتصادی، مسئولان شهرک صنعتی بزرگ شیراز، شرکت‌های سرمایه‌گذار، مجری طرح انتقال آب و تعدادی از مصرف کنندگان عمده آب صنعتی در شیراز حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نشست، نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی تامین مالی و اجرای این خط انتقال بیان کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار