رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : طی سال ۹۸ در پرداخت تسهیلات رونق تولید ، گلستان جایگاه هشتم کشور را به خود اختصاص داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسین طلوعیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در نشست با اصحاب رسانه استان، گفت: طی سال ۹۸، بیش از ۲۲ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به ۳۷۱ واحد و طرح از محل اعتبارات رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب و به بانک‌ها ابلاغ شده است.

او افزود: از این میزان، تعداد ۱۱۷ واحد موفق به اخذ ۴ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات شده اند، که در حوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه هشتم را در سطح کشور در اختیار داریم.

طلوعیان افزود: در تسهیلات تبصره ۱۸ نیز که از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است، گلستان در این زمینه با پرداخت هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال به ۱۶ واحد رتبه ۱۳ را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

او با اشاره به کسب رتبه سوم گلستان در زمینه پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی مراکز تولیدی در کل کشور بیان کرد: از محل تسهیلات بازسازی و نوسازی نیز ۴۱ واحد تولیدی استان میزان هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
 
حسین طلوعیان گفت: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده ۲۳۵ طرح صنعتی استان که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و در صورت راه اندازی آن‌ها ۵ هزار نفر در استان مشغول به کار می‌شوند و این نوید بسیار خوبی برای مردم استان است.

او گفت: طی سال گذشته ۳۸۴ فقره جواز تاسیس صنعتی و ۱۳۹ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد.

طلوعیان گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی محقق شده در استان از ۵۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ با رشدی چشمگیر به ۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

طلوعیان همچنین گفت: میزان اشتغال ایجاده شده ناشی از راه اندازی این ۱۳۹ واحد صنعتی جدید ۲ هزار و ۳۶ نفر بوده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.