اردکانیان گفت: بعد از انقلاب اسلامی ۱۹ سد مخزنی داشتیم که هم اکنون تعداد این سدها به ۱۴۴ سد رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان امروز در در آیین بهره برداری از سه پروژه صنعت آب استان ایلام که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: ما امروز دو طرح را افتتاح کردیم که مجموع ارزش آن بالغ بر یک هزار و صد میلیارد تومان بوده است.

اردکانیان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، در حوزه ساخت سدها و اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی ۳۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

او افزود:کشور ما در حال حاضر دارای ۱۸ هزار کلیومتر مربع مساحت آبی است که در کل یعنی ۳۰۰ هزار هکتار را در بر می‌گیرد که این مساحت می‌تواند حدود ۴۰ درصد از نیاز‌ها افراد را برطرف کند.


بیشتر بخوانید: پروژه ۲۲ هزار هکتاری شبکه اصلی آبیاری و زهکشی فکه افتتاح شد 


وزیر نیرو بیان کرد: کشور ما تا قبل از انقلاب اسلامی فقط ۵۵۲ هزار هکتار داشت، اما در حال حاضر دو میلیون و  ۲۴ هزار هکتار اراضی دارد که به وسیله‌ این اراضی توانسته‌ایم برای حدود ۵ هزار و ۹۲۰ نفر در شهرستان‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: ما در دولت یازدهم توانستیم ۳۰۰ هزار هکتار را در خوزستان و ایلام و حدود ۴۶ هزار هکتار را هم در سیستان تجهیز کنیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نقش موثری در اشتغالزایی و افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان و ایلام داشت که سبب شد از ۳۹ هزار هکتاری که در چند سال اخیر احداث شد امروز ۵۴ هزار هکتار دیگر به آن افزود شود که همین می‌تواند آغاز یک گام موثر در سال" جهش تولید " باشد. این اتفاق در حالی صورت خواهد گرفت که نیمی از این ۵۴ هزار هکتار در تابستان و نیمه دیگر آن در اوایل پاییز به زیر کشت می‌روند.

اردکانیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم پنل‌های خورشیدی را روی کانال‌های آب قرار دهیم تا آب کمتری تبخیر شود و سرعت تولید برق را در کشور افزایش دهیم، اظهار کرد: مسئله‌ کاهش تبخیر آب یکی از دغدغه‌های اصلی در کشور‌های خشک و نیمه خشک است که اجرا شدن این عمل در کشور ایران نیاز به یک تیم قوی اقتصادی دارد چرا که هزینه‌ زیادی را به خودش اختصاص می‌دهد.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که چرا در ایلام آب رسانی با اختلال مواجه شده است؟ گفت: متاسفانه این بروز اختلال در آب‌رسانی در کل کشور اتفاق افتاده است و آن هم به سبب سیلاب‌هایی است که ما در دو ماه‌ اول سال ۹۹ با آن مواجه شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار