دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از ۲۴۹ بیمار مبتلا به کرونا در این استان تا کنون ۱۴۵ نفر بهبودی قطعی یافته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: با تأیید ابتلای ۷ مورد جدید در آزمایشگاه کووید ۱۹ استان،  تعداد مبتلایان به این ویروس تا امروز (پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت‌) به ۲۴۹ رسید.

او افزود: در استان بوشهر تاکنون ۱۴۵ نفر از بیماران از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته‌اند و ۷۴ بیمار نیز باحال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۶۱ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: ۱۹ بیمار کرونا مثبت نیز در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را سپری می‌کنند.

کشمیری جزئیات افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان را چنین بیان کرد: از هفت بیمار جدید، پنج مورد در شهرستان بوشهر، یک مورد در شهرستان تنگستان و یک مورد نیز در شهرستان دیلم به ثبت رسید.

او با اشاره به ابتلای چهار مرد و یک زن در شهرستان بوشهر، گفت: پنج بیمار جدید شهرستان بوشهر یک زن ۵۷ ساله و آقایان نیز دو نفر ۳۹ ساله، یک نفر ۴۰ و نفر دیگر نیز ۲۴ ساله هستند که همگی در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند و در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر عنوان کرد: مورد جدید در شهرستان تنگستان نیز آقایی ۲۹ ساله است که باحال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارد.

کشمیری افزود: بیمار شهرستان دیلم نیز بانویی است که در مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی است.

او تاکید کرد: به طور یقین، کرونا شکست‌پذیر است، اما این شکست ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد پس اگر به شکست دادن کرونا اعتقادداریم باید فاصله‌گذاری اجتماعی، دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از شرکت در تجمع‌ها، پرهیز از برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی را جدی بگیریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.