رحمانی گفت: میزان تولید ماسک در کشور به حدود ۶ میلیون عدد در روز رسیده است.

تولید ماسک وزیر صمتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با حضور در کارگاه بزرگ تولید ماسک بانوان جهادی تبریز واقع در ورزشگاه شهدای قطران موکب سیدالشهدای آذربایجان شرقی، توانمندی بسیج را در همه عرصه‌های حساس کشور اثبات شده دانست و گفت: دشمنان ما به دنبال القای ناکارآمدی و کمبود اقلام اساسی از جمله اقلام بهداشتی بودند که با حضور بسیج و نیرو‌های مردمی و جهادی، این نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

او ظرفیت تولید ماسک کشور قبل از کرونا را ۲۰۰ هزار عدد عنوان کرد و گفت: پس از شیوع کرونا و با همت نیرو‌های مردمی و جهادی، تولید ماسک کشور به ۶ میلیون عدد در روز رسیده است و آماده صادرات ماسک به دیگر کشور‌های نیازمند هستیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید محلول‌های بهداشتی نیز افزایش چشمگیری در کشور داشته است، گفت: هم اکنون ۴۰ واحد تولیدی به صورت تخصصی و ده‌ها واحد تولیدی به صورت نیاز روز، خطوط تولید خود را به تولید محلول‌های بهداشتی تغییر دادند و با اشباع نیاز داخلی، آماده صادرات این محصولات هم هستیم.

رحمانی در مورد موجودی و تأمین کالا‌های اساسی و بهداشتی کشور اطمینان خاطر داد و گفت: همین صنایع کشور که در کرونا پای کار آمدند، اکنون آمادگی دارند تا کالا‌هایی از جمله محلول‌های ضدعفونی کننده و ماسک و... را با اشباع نیاز داخلی به دیگر کشور‌ها صادر کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن .ف
۲۱:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
همش الکیه .
هنوزم یا ماسک پیدا نمیشه . اگرم پیدا بشه غیر استاندارد و ماسک سیصد تومانی چند هزارتومان فروخت میشه .
United States of America
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر بصورت استاندارد مصرف بشه حدود 2700 هزارش فقط برای تردد در متره مصرف خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه ماسک برای صادرات داریم پس چرا داروخانه ها فقط 4 عدد ماسک به مردم میدن؟! اونم بعد از چند بار مراجعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
صادرات ماسک ؟؟

چرا داروخونه ها هنوز ماسک ندارن