مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی تا پایان ماه مبارک رمضان در اردبیل خبر داد.

صادق صالحی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از آماده باش اداره کل دامپزشکی استان به صورت تمام وقت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در قالب طرح کشوری و برنامه سراسری سازمان دامپزشکی کشور با ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۴۵ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

او افزود: در این ایام میزان تقاضا برای تأمین فرآورده‌های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می‌یابد بنابراین لازم است شهروندان فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را بصورت بسته بندی و از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه نموده و به هنگام خرید حتماً به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، مهر بهداشتی دامپزشکی و لیبلی که بدین منظور بر روی لاشه‌های دامی استحصالی از کشتارگاه‌ها الصاق می‌شود دقت نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در شرایط فعلی و در راستای سلامت همگان مسئولیت‌های دامپزشکی مضاعف شده است و مردم می‌توانند به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی با مشاهده موارد مشکوک در تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی همیار دامپزشکی بوده و این موارد را گزارش نمایند تصریح کرد: گزارشات موارد مشکوک در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل پرونده‌های تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

صالحی بر ضرورت بهداشت و سلامت عمومی جامعه تأکید کرد و به شهروندان اطمینان داد گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی دامی که پس از عبور از چرخه نظارتی دامپزشکی وارد بازار مصرف می‌شود از هر نظر سالم و بهداشتی بوده و مردم می‌توانند با اطمینان نسبت به تهیه و مصرف آن اقدام نمایند.

او با اشاره به اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت مستمر در استان انجام می‌شود گفت: از ابتدای امسال بعد از اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز، که منجر به کشف و ضبط و امحاء نزدیک به ۲۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ گذشته و ارجاع ۳۰ مورد تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی شد بلافاصله وارد فاز دوم اجرای طرح در ایام رمضان شدیم.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: همه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی بایستی از قوانین بهداشتی دامپزشکی تمکین کنند و همه ما وظیفه داریم در چارچوب این قوانین به ملت شریف استان خدمت بی منت انجام دهیم.

صالحی با هشدار جدی به فرصت طلبان، سودجویان و متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه گفت: از هیچ تخلفی چشم پوشی نکرده و متخلفان را بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

او افزود: از ابتدای سالجاری بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان بازدید بهداشتی به عمل آمده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار