با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان نتظار می‌رود که کالا‌های اساسی خانوار‌ها از جمله برنج کمبود و یا افزایش قیمت نداشته باشد اما بررسی‌های میدانی گویای کمبود و افزایش قیمت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این روز‌ها در حالی مسئولان از نظارت بر بازار و طرح‌های تنظیم بازار سخن می‌گویند که شاهد کمبود و یا افزایش قیمت برخی از اقلام اساسی همچون برنج و شکر در بازار هستیم.

با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم برای خرید مواد غذایی، انتظار می‌رود که اقلام کالا‌های اساسی خانوار‌ها از جمله برنج کمبود و یا افزایش قیمت نداشته باشد.

بررسی میدانی از فروشگاه‌های کلانشهر شیراز و مجتمع بازرگانان شیراز (بازار بنکداران)، گویای کمبود یا گرانی قیمت برنج وارداتی در بازار این شهر است که متاسفانه شهروندان برای خرید برنج سرگردان و با چالش جدی رو به رو هستند.

محمد ابراهیم صداقت معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ۳ هزار تن برنج و شکر در سطح استان توزیع شد و بازهم درخواست سهمیه مجددا و توزیع این نوع کالا از سر گرفته می‌شود.

او با شاره به توزیع برنج در برخی از فروشگاه‌ها، افزود: به دلیل تقاضای زیاد شهروندان و خرید بالای مواد غذایی و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا عرضه محصول برنج کاهش یافته است و تلاش برای رفع کمبود این نوع کالا است.

صداقت با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی در خصوص برنج ابلاغ نشده است، بیان کرد: افزایش قیمت بالای ۸۰ هزار تومان در خصوص فروش برنج را پرونده تخلف صادر می‌کنیم.

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس تصریح کرد: طرح نظارتی بر بازار ماه رمضان تا پایان ماه ادامه دارد و شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

رییس اتحادیه بنکداران شیراز نیز گفت: توزیع برنج تابع تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی به وارد کنندگان برنج است و در شرایط فعلی وارد کنندگان حدود ۵ هزارتن برنج آماده توزیع دارند که بخشی از آن با هماهنگی مسئولان استان در انبار بنکداران شیراز دپو شده است و جهت توزیع منتظر تامین ارز هستند.

رزاق منش تصریح کرد: از ابتدای سال جاری حدود یک هزار تن برنج در شهر شیراز توسط اتحادیه عمده فروشان توزیع شده است و در کنار این برنج سهمیه بازرگانی دولتی هم حدود سه هزارتن در استان فارس توزیع شده است.

هفدهم فروردین ماه امسال رئیس کل دادگستری فارس بر لزوم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها تاکید و اعلام کرد که با نظارت و برخورد مناسب با سوء استفاده کنندگان و محتکران برخورد میشود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: تلاش می‌کنیم با نظارت و برخورد مناسب با سوء استفاده کنندگان و محتکران برخورد کنیم و مردم شریف می‌توانند گزارشات خود را در این زمینه به اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صمت اعلام کنند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار