منتخب مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس گفت: با وجود اینکه تحریم ها بر کشور حاکم است جوانان ایران در شرکت های دانش بنیان توانستند دستگاه ونتیلاتور را تولید کنند.

الهام آزاد منتخب مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به اینکه در سالیان گذشته از وجود دستگاه ونتیلاتور در کشور محروم بودیم، گفت: با توجه به بحران بیماری کرونا در کشور، به تولید دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) نیاز بیشتری احساس شد،و با وجود تحریم‌ها ، جوانان ایران در شرکت‌های دانش بنیان توانستند این دستگاه را تولید کنند و حتی زمینه صادرات آن به سایر کشور‌ها فراهم شده است.

او افزود: معتقد هستم که همه این بحران‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای کشور ایجاد کند، همانطور که این‌ها مصداق بارز کلام سردار دل‌ها در استفاده از فرصت‌ها در بحران است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت‌ها برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استفاده کنیم.

نماینده منتخب مردم نایین بیان کرد: این دستگاه با توجه به اینکه یک دستگاه تنفسی مصنوعی است به روند درمان و بهبودی  بیماران کمک بزرگی می‌کند و وجود آن در این شرایط بسیار ضروری خواهد بود.

او گفت: وقتی ریه درگیر  بیماری می‌شود نمی‌تواند تبادل اکسیژن را به راحتی انجام دهد و این دستگاه به ریه کمک می‌کند؛ یعنی اختیار تنفس بیمار را می‌گیرد و به گونه‌ای که برای بیمار مفید است، توسط پزشک و پرستار تنظیم می‌شود و کم‌کاری ریه را جبران می‌کند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.