مدیر کل هواشناسی فارس میزان بارش باران در نقاط مختلف استان فارس را اعلام کرد.

مسعود دهملایی مدیر کل هواشناسی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره با اشاره به بارش باران از روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه تا پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه، اظهار کرد: اقلید ۶۹ و ۲ دهم، اردکان با ۶۰ و ۶ دهم، و آباده با ۴۵ و ۳ دهم میلی متر بیشترین میزان بارش باران را به خود اختصاص داده اند.

او ادامه داد: درودزن ۴۲ و ۲ دهم، صفا شهر ۳۸ و ۶ دهم، بوانات ۲۸ و ۵ دهم، تخت جمشید ۲۸ و ۲ دهم، زرقان ۲۸، ارسنجان ۲۷ و ۹ دهم، شیراز ۲۵ و ۳ دهم، فیروزآباد ۲۳ و یک دهم، شهرک گلستان ۲۲ و ۶ دهم، ممسنی ۲۰ و ۴ دهم و سروستان ۱۹ میلی متر باران باریده است.

مدیر کل هواشناسی فارس تصریح کرد: در کازرون ۱۷ و ۵ دهم، ایزدخواست ۱۶ و ۲ دهم، داراب ۱۰ و ۸ دهم، جهرم ۹ و ۴ دهم، استهبان ۸ و ۳ دهم، خفر ۸، قیروکارزین ۷ و ۴ دهم، نی ریز ۷ و ۳ دهم، فراشبند ۶ و ۲ دهم، فسا ۳ و ۲ دهم، زرین دشت ۲ و ۸ دهم، خنج ۲ و ۸ دهم، لامرد یک و ۷ دهم و فورگ ۹ دهم میلی متر باران ثبت شده است.

مسعود دهملایی بیان کرد: اردکان با ۸۱۳ و ۸ دهم، فیروزآباد ۶۹۱ و ۳ دهم و قیروکارزین ۵۵۲ و ۲ دهم بیشترین میزان بارندگی در سال ۹۸ تا امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۹ را به خود اختصاص داده اند.

او گفت: شهروندان از تردد و اسکان در کنار مسیل ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات به سبب جاری شدن روان آب خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس ادمه داد: شهروندان از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق، فعالیت کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارام شیراز
۱۳:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
شهرک گلستان ۴۹/۱ میل بارون باریده و ثبت شده و میزان بارش ۵۸۷ میل شده
Iran (Islamic Republic of)
درمانده
۰۴:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بااین همه بارندگی بازم بگیدآب نداریم وقیمتشو چن برابر کنید.البته که بایددر مصرف صرفه‌جویی کرد.ولی اول ازمسؤلین. البته کدوم مسوول همه ناکارآمد غیرمتخصص. خداریشتونوبخشکونه که ایرانو نابود کردید دست بردارهم نیستیدوهمش دم ازعدالت وچرت وپرتهامیزنیدخاک برسراوناکه حرف شماهاروباورمیکنن. نفرین یک ملت 24ساعته باشماست
Iran (Islamic Republic of)
یک لارستانی
۱۰:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا لارستان جز استان فارس نبود که آمار مربوط به این شهر را ننوشته اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداوندگرببنددری میگشایددردیگریشکروسپاس ازرحمتش الاهی شکر
آخرین اخبار