قصر برونئی با ۱۷۸۸ اتاق و ۲۵۷ حمام و اتاق پذیرایی آن گنجایش ۵۰۰۰ مهمان را دارد، مسجدی در قصر وجود دارد که می‌تواند ۱۵۰۰ نمازگزار را در خود جای بدهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سلطان حسن بلقیه یکی از ثروتمندترین مردان جهان است. او در یک کاخ با ۱۷۸۸ اتاق زندگی می‌کند و یک اتومبیل دارد که با دانه‌های طلا تزیین شده‌است.

برونئی دارالسلام در ساحل شمالی جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا قرار دارد. تعداد ساکنان آن بیش از ۴۰۰ هزار نفر است. مساحت آن ۵.۷ هزار کیلومتر مربع می‌باشد. به گزارش فوربس به دلیل ذخایر شگفت انگیز نفت و گاز در فهرست پنج کشور ثروتمند جهان قرار دارد.

این ساختمان از کاخ باکینگهام هم بزرگتر است / بزرگترین قصر حکومتی دنیا برای چه کسی است؟

تا سال ۱۹۸۲ میلادی، برونئی به همراه دیگر بخش‌های مالزی یکی از کشورهای تحت‌الحمایه انگلیس بود. سلطان برونئی ثروتمندترین مرد جهان است. به دلیل داشتن منابع فراوان نفت و گاز و نيز جمعيت كمتر از يک ميليون نفری‌اش یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان را دارد.

برونئی بزرگترین قصر حکومتی دنیا را دارد که «آستانه نورالایمان» (Istana Nurul Iman) نام دارد. این قصر در بندر سری بگاوان واقع شده است و با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع در کتاب گینس به عنوان بزرگترین قصر جهان ثبت شده‌است. وقتی هنوز فیلیپین یکی از مستعمرات امریکا بود، توسط گروهی از معماران فیلیپینی با مدیریت «لئوناردو لوسین» ساخته شد.

این ساختمان از کاخ باکینگهام هم بزرگتر است / بزرگترین قصر حکومتی دنیا برای چه کسی است؟

قصر ۱۷۸۸ اتاق و ۲۵۷ حمام و اتاق پذیرایی آن گنجایش ۵۰۰۰ مهمان را دارد. مسجدی در قصر وجود دارد که می‌تواند ۱۵۰۰ نمازگزار را در خود جای بدهد. گاراژ قصر گنجایش ۱۱۰ اتومبیل را دارد. نورالایمان پنج استخر بزرگ دارد و درهای قصر در روز عید فطر به روی مردم باز می‌شود. نور الایمان از کاخ باکینگهام در انگلستان و کاخ سفید در آمریکا بزرگتر است.

برای روشنایی قصر از ۵۱ هزار لامپ ۱۰۰ وات استفاده می‌شود که ۲۰ ساعت در طول روز روشن می‌مانند که بدین ترتیب در حدود ۱۰۲ میلیون وات برق در روز در قصر «آستانه نورالایمان» برونئی مصرف می‌شود.

این ساختمان از کاخ باکینگهام هم بزرگتر است / بزرگترین قصر حکومتی دنیا برای چه کسی است؟

سلطان بلقیه به ماشین‌های لوکس و گرانقیمت علاقه‌ی زیادی دارد. هیچ کسی به طور دقیق نمی‌داند او چند اتومبیل دارد، اما بنا به گفته‌ی برخی از کارشناسان او شش تا هفت هزار اتومبیل لوکس دارد.

اما از جمله خاص‌ترین اتومبیل او رولز رویس سیلور لیموزین Rolls Royce Silver Spur Limousine است که با طلای ۲۴ عیار تزیین شده و دختر سلطان روز ازدواجش سوار آن شده است.
۶۰۰ اتومبیل رولز رویس
۵۷۰ مرسدس بنز
۴۵۰ فراری
۳۸۰ بنتلی
۲۰۰ بی ام دبلیو
۱۷۰ جگوار
۱۳۰ ماشین ورزشی Koenigsegg Sports Cars

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۰:۰۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
عالیییییییییییییی