نتایج مطالعات انجام شده در ایتالیا حاکی از آن است که ویروس کرونا از ژانویه امسال در این کشور بوده اما شناسایی نشده بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «رای نیوز» ایتالیا، بر اساس مطالعات به عمل آمده توسط نیروی واکنش سریع بهداشت و درمان استان لمباردی در ایتالیا، ویروس کووید-۱۹ از تاریخ ۲۶ ژانویه امسال (۶ بهمن ۹۸)، یعنی یک ماه قبل از شناسایی اولین فرد آلوده به آن در شهر کودونیو در لمباردی، در شهر میلان وجود داشته است. در این تاریخ، دستکم ۱۶۰ نفر از شهروندان ایتالیایی در میلان و دیگر شهر‌های استان لمباردی به این ویروس آلوده شده بودند.

در واقع، در ماه ژانویه، زنجیره انتقال ویروس فعال شده بود. اما علائم آن، با علائم ناشی از بیماری آنفلوانزا، اشتباه گرفته شده بود. به همین علت، بیماری کووید-۱۹ بدون اینکه شناسایی شده باشد، در حال همه گیری بود.

کیت‌های تشخیص کرونا از ۲۱ فوریه امسال (۲ اسفند ۹۸) شروع به ثبت موارد مثبت کردند، یعنی درست در زمانی که در ایتالیا متوجه شدند فراگیری این ویروس شروع شده است. بنابراین، اگر به افزایش تدریجی تعداد افراد آلوده توجه داشته باشیم، منحنی ویروس از ۲۱ فوریه شروع به افزایش کرده و در ۲۸ آوریل امسال (۹ اردیبهشت ۹۹) به ۷۴ هزار و ۳۴۸ فرد آلوده در لمباردی افزایش یافته است. کم کم بیماران با علائم مثبت شناسایی و تایید شدند و از آن‌ها درباره زمان اولین علائم بیماری، سوال شد. همه افرادی که آلودگی آن‌ها به کووید-۱۹ در پایان فوریه به ثبت رسیده بود، در حافظه خود، شروع علائم بیماری را از مدت زمان خیلی پیش از این ماه، ثبت کرده بودند.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به ۲۰۳ هزار و ۵۹۱ نفر افزایش یافت. شمار قربانیان این ویروس نیز به ۲۷ هزار و ۶۸۲ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار