معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگروهی جهت حل مشکلات صادرکنندگان در استان تشکیل شود.

لزوم تشکیل کارگروه جهت حل مشکلات صادرکنندگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: صادرات محصولاتی مانند بادام، سیمان و ورق خودرو از کمرگ استان موجب برندسازی محصولات تولیدی می‌شود، به همین منظور کارگروهی جهت حل مشکلات صادرکنندگان تشکیل شود.

او با اشاره به اینکه بخشی از محصولات صادراتی استان از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود افزود: گمرک باید دلایل این موضوع را بررسی کند، اگر سایر گمرکات کشور مشوقاتی را برای صادرکنندگان در نظر می‌گیرند یا روند صادرات از سایر گمرکات آسان‌تر است این مسائل باید در استان حل شود.

نصیری همچنین با اشاره به روند صادرات و واردات برای کشور‌های عضو اوراسیا اضافه کرد: تولیدکنندگان باید از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بکنند، باتوجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید می‌توان با افزایش تولید فرصت خوبی را برای صادرات نیز فراهم کرد.

او ادامه داد: دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آمادگی دارد تا بحث صدور مجوز صادرات و سایر مشکلات صادرکنندگان استان را از طریق وزارتخانه پیگیری کند.

نصیری با بیان اینکه افزایش تولید و صادرات از مهم‌ترین برنامه‌های امسال است گفت: بحث دپوی محصولات تولیدی در انبار‌های سایر استان‌ها هیچ مشکلی را برای صادرات از استان ایجاد نمی‌کند، زیرا برخی محصولات باید دپو و یکباره صادر شوند.

او با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری افزود: برای اینکه متولی این منطقه شرکت شهرک‌های صنعتی باشد باید تفاهم‌نامه‌ای با سازمان همیاری شهرداری‌ها منعقد و سایر مراحل از طریق وزارتخانه پیگیری شود، می‌توان در این شهرک مشکل کمبود انبار برای دپوی محصولات تولیدی صادراتی را مرتفع کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.