طی یکسال گذشته ۸۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیاوش نظری رئیس اداره بازاریابی خارجی ادراه کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در یکسال اخیر ۸۳ میلیون کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد گفت:  ۴۷ میلیون دلار از این حجم صادرات از گمرک استان و ۳۷ میلیون دلار آن از مبادی گمرکات دیگر کشور انجام شده است.

او افزود: کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی عمده محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود که به کشور‌های عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادرشده است.

نظری اضافه کرد: زمینه خواهرخواندگی شهرکرد و داغستان روسیه فراهم شده است که این موضوع زمینه شکل‌گیری ارتباطات و همکاری در حوزه‌های گردشگری، صادرات و واردات کالا و خدمات، گردشگری سلامت و گردشگری علمی را فرهم می‌کند.

او اظهار داشت: این خواهرخواندگی باید بین شهرداری شهرکرد و داغستان و اتاق‌های بازرگانی این دو منطقه امضا شود، که مقدمات این موضوع فراهم شده و با عادی شدن روابط پس از رفع شیوع ویروس کرونا قطعی می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار