برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی نوروزی که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به‌صورت مجازی برگزار شد، پس از گزینش اولیه آثار دریافتی انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی هنری این سازمان با بیان اینکه جشنواره‌های نوروزی در سه بخش «دوبله شیرازی»، «صدای دانایی» و «حال خوب» به صورت مجازی برگزار شد، از ارسال ۸۰۰ اثر از ۶۰۰ شهروند به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

فرزاد صدری عنوان کرد: در مرحله اول ۱۸۰ نفر انتخاب شدند و در مرحله نهایی، ۲۰ اثر در بخش حال خوب، ۲۰ اثر در بخش صدای دانایی و ۱۰ اثر در بخش دوبله باعنوان برگزیده شناخته شدند.

او در خصوص این جشنواره‌ها گفت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با رویدادسازی در شبکه‌های اجتماعی کمک کرد در دوران قرنطینه خانگی، فضای همدلی، دلگرمی و امیدواری در میان شهروندان به وجود آید.

صدری، بر تغییر نوع نگاه جوامع سنتی پس از پدیده فراگیر ویروس کرونا به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: اگر تا دیروز گفته می‌شد شبکه‌های اجتماعی ارتباطات عاطفی شهروندان را به مخاطره انداخته‌اند، امروز در دوران ایجاد فاصله اجتماعی باید گفت فضای مجازی موفق به کاهش بار روانی ناشی از بیماری شده و به پایداری روابط کمک کرده است.

او افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در چنین شهری که مروادات اجتماعی در آن ریشه‌دار و ارتباطات سنتی همچنان برقرار است، سعی کرده در حوزه معاونت فرهنگی هنری با بهره‌گیری از ابزار فضای مجازی، امکان بهبود ارتباطات و کنش‌های جمعی را فراهم کند.

صدری با اشاره به پیامد‌های روانی ناشی از ویروس کرونا گفت: گاهی اوقات خطر روانی این موضوع بیشتر از خطر جسمی آن است؛ همان‌طور که در حوزه پزشکی هنوز نکات مبهم بسیاری درباره بیماری کرونا وجود دارد، در بحث آسیب‌های روانی ناشی از این اتفاق نامیمون نیز باید هشدار داد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ابراز داشت: با توجه به موارد یادشده این سازمان در راستای انجام رسالت فرهنگی خود، با برگزاری جشنواره‌های گوناگون ضمن تشویق شهروندان به پیوستن به پویش در خانه بمانیم، گام‌های مهمی برای کاهش عواقب روانی ناشی از بیماری برداشت و با شناسایی استعداد شهروندان شیرازی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری اجتماعی و ورزشی مسوولیت خود را به انجام رساند.

اسامی برگزیدگان از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به نشانی farhangi.shiraz.ir و صفحه اینستاگرام سازمان به نشانی @ farhangi.shiraz منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار