معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از ثبت ملی درختان کهن‌سال گردوی روستای کنداب شهرستان کردکوی در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، به نقل از روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سارا اخوت معاون میراث فرهنگی گلستان گفت: در راستای کنوانسیون ۱۹۷۲ حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی، دفتر ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان ضمن شناسایی درختان کهن‌سال روستای کنداب، اقدام به مستندسازی و تشکیل پرونده ثبت ملی این درختان کرد که با تایید شورای ثبت آثار طبیعی کشور به‌عنوان بیست و نهمین اثر طبیعی استان به شماره ۶۶۷ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسید.

او افزود: این اثر متشکل از چندین درخت کهن‌سال گردو، چشمه و گورستان تاریخی است که با توجه به اهمیت میراث فرهنگی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی گلستان با اشاره به این‌که این درختان در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ سال عمر دارند، گفت: این آثار جزو مناطق حفاظت‌شده محسوب شده و هرگونه تعدی به آن جرم محسوب و پیگرد قانونی دارد.

انتهای خبر/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.