رئیس اداره بین الملل حرم بانوی کرامت(س)از تولید ۱۶۰ برنامه رسانه‌ای به زبان‌های مختلف به مناسبت ماه مبارک رمضان در حرم مطهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،کمال ثریا اردکانی،رئیس اداره بین الملل حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و بروز بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم‌های حضوری برای زائران و مجاوران بین‌المللی بارگاه کریمه اهل‌بیت (س)، برنامه‌های غیرحضوری و رسانه‌ای با استفاده از سایت آستان مقدس، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای و بین‌المللی در دستور کار امور بین الملل حرم مطهر قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان ماه، بهار قرآن است، طرح ختم قرآن به زبان عربی و اردو در سایت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، دنبال شد که در سه روز نخست فقط در زبان اردو بیش از ۵۰ ختم کامل قرآن و همچنین ختم بیش از ۱۳۰ جزء قرآن از شهروندان کشور‌های پاکستان، هندوستان، عراق، ایرلند، امریکا، ایتالیا و… نام نویسی شد که این طرح تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت و در شبکه‌های اجتماعی اردو و عربی در حال نشر است.

رئیس اداره بین الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) تأکید کرد: پخش تفسیر قرآن قبل از ترتیل خوانی روزانه  استاد اسد درسی و استاد علی زیدی به زبان انگلیسی و سپس ترتیل‌خوانی حرم مطهر در شبکه‌های اجتماعی سراسر دنیا به‌صورت هم‌زمان با بیش از ده‌ها هزار بیننده از جمله در شبکه‌های اجتماعی مراکز اسلامی موجود در سن خوزه ایالت کالیفرنیا، کراچی پاکستان، هیوستون ایالت تگزاس، نیویورک، دهلی‌نو، لندن و سیدنی دنبال می‌شود.

کمال ثریا اردکانی عنوان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از ۱۶۰ تولید رسانه‌ای به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی، اسپانیولی، آذری و تایی پیش‌بینی شده که علاوه بر پخش در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای و بین‌المللی از جمله الکوثر، المنار، الصراط، هادی تی وی و... به برخی مراکز اسلامی برای بهره‌برداری ارسال شده است.

او در ادامه گفت: در مجموع ۱۶ تولید رسانه‌ای مناسبتی، ۶۱ کلیپ ادعیه‌خوانی و ۹۰ مورد سخنرانی، نکات قرآنی و تفسیر با موضوع صبر و مواسات با بهره‌مندی از اساتیدی همانند حجج‌اسلام علویان، زید اسلامی، العارضی، غروی، سید مبارک حسینی، علی عباس خان و… برای این ماه مبارک به زبان‌های مختلف در حال انجام است.

اردکانی اظهار کرد: همچنین برای مناسبت‌هایی نظیر میلاد امام حسن علیه‌السلام، رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، شب‌های قدر، شهادت امیرمومنان حضرت علی علیه‌السلام، روز جهانی قدس و عید سعید فطر تولیدات رسانه‌ای مناسبتی به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی در حال تدارک است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار