پیام‌رسان واتساپ در شکایتی تازه جزئیات جدیدی را از نقش گسترده یک شرکت جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در هک کاربران آن افشا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، شرکت پیام رسان واتساپ در شکایت جدید علیه شرکت صهیونیستی «ان اس او»، اعلام کرد این شرکت جاسوسی از سرور‌های مستقر در آمریکا برای هک کاربران آن استفاده می‌کند.

پیام رسان واتساپ اعلام کرد این شرکت جاسوسی صهیونیست در هک نزدیک به هزار و ۴۰۰ کاربر واتساپ از جمله مقامات ارشد دولتی، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق‌بشر عمیقا نقش داشته است. در شکایت جدید علیه شرکت جاسوسی «ان اس او» آمده است این شرکت مسئول نقض جدی حقوق بشر بویژه هک شدن بیش از ده‌ها نفر از روزنامه‌نگاران است.

در تحقیقات جدید پیام رسان واتساپ مشخص شد سرور‌های «ان اس او» با استفاده از نرم افزار پگاسوس هک حساب کاربران واتساپ را انجام داده و در مواردی دولت‌هایی که این نرم افزار را خریده، نقشی در هک کاربران واتساپ نداشته‌اند.

کاربرانی که حساب آن‌ها از این طریق هک شده، تماس‌هایی از طریق این پیام رسان دریافت کرده و بدین ترتیب نرم افزار پگاسوس به تلفن‌های همراه آن‌ها نفوذ کرده است. بنا به تحقیقات پیام رسان واتساپ، این شرکت جاسوسی صهیونیست پس از نصب نرم‌افزار پگاسوس در تلفن‌های همراه این افراد، از یک شبکه رایانه‌ای برای بررسی و به روز رسانی آن استفاده کرده است. هرچند شرکت صهیونیستی «ان اس او» مدعی است این نرم افزار را با هدف مبارزه با تروریسم در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهد.

روزنامه پیشتر گاردین فاش کرد تلفن همراه جف بیزوس، رئیس شرکت آمازون در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هک شد. بازرسان بر این باورند که احتمالاً یک پیام رمزگذاری شده از ولیعهد که حاوی یک فایل مخرب بوده، به گوشی بیزوس ارسال شده و از آن پس امکان سرقت اطلاعات گوشی وی ممکن شده است و در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفن بیزوس خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار